مدیر اچ‌ تی‌ سی: فروش دستگاه های واقعیت مجازی در آینده از گوشی های هوشمند پیشی می‌گیرند

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اچ‌تی‌سی به تازگی گوشی HTC 10 را عرضه کرده است، اما بر اساس اظهارات یکی از مدیران این شرکت، گوشی‌های هوشمند در حال خروج از بازار هستند و فروش آنها نسبت به دستگاه‌های واقعیت مجازی افت خواهد کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی اچ‌تی‌سی به تازگی دستگاه HTC Vive و گوشی جدید HTC 10 را به بازار عرضه کرده است.

وانگ سونگ چینگ، مدیر وایو در اچ‌تی‌سی چین، در خلال کنفرانسی در هفته گذشته، اعلام کرد که فروش دستگاه‌های واقعیت مجازی ، چهار سال دیگر، بیشتر از گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

وانگ آینده تیره‌ای را برای گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی می‌کند. به گفته او، فروش گوشی‌های هوشمند تنها ۹ سال پس از معرفی اولین آیفون، به اوج خود رسیده است.

وانگ اعلام کرد که فروش گوشی‌های هوشمند در سال جاری با کاهش همراه است و این شرایط را با کامپیوتر‌های شخصی مقایسه کرده که ۳۰ سال طول کشید تا به اوج فروش خود برسد و سپس شاهد کاهش فروش بوده است. این پایین آمدن عمر کاربردی دستگاه‌ها، باعث شده تا وانگ باور داشته باشد که هدست‌های واقعیت مجازی، در سال ۲۰۲۰ تبدیل به پرفروش‌ترین وسیله کامپیوتری می‌شوند.

این اظهارات توسط رئیس یک شرکت تولید‌کننده هدست‌های واقعیت مجازی، غافلگیر‌کننده نیست. اما وانگ سر‌سخت‌تر از اکثر آن‌ها است و نشانه آن صحبت‌های او در رابطه با کاهش فروش محصولات اچ‌تی‌سی است.

بعد از سال ۲۰۱۵ که سال فاجعه باری برای کمپانی اچ‌تی‌سی بود، حالا این کمپانی به دنبال به دست آوردن جایگاه خود در صنعت گوشی‌های هوشمند است. در رابطه با اچ‌تی‌سی 10، جدای از بحث قیمتی آن، نقد‌های مثبتی نوشته شده است. اما بدون توجه به فروش اچ‌تی‌سی 10، کمپانی اچ‌تی‌سی در حال کار روی واقعیت مجازی به عنوان بخش عمده پیشرفت آینده این شرکت است.  

اچ‌تی‌سی وایو که با کمک کمپانی بازی‌سازی Valve ساخته شده است، در کنار Ocolus Rift و PSVR سونی، به عنوان یکی از برترین پلت‌فرم‌های واقعیت مجازی بدون استفاده از گوشی، شناخته می‌شود. فروش بالای این دستگاه باعث افزایش ارزش سهام اچ‌تی‌سی شد در حالی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ دارای مشکلات متعددی بود.

اما آیا اچ‌تی‌سی به آرامی به سمت واقعیت مجازی به عنوان تولید اصلی خود، حرکت خواهد کرد؟ این اولین باری نخواهد بود که این کمپانی، تولیدات خود را تغییر می‌دهد. این شرکت در گذشته به عنوان فعالیت اصلی، جزو سازندگان کامپیوتر‌های شخصی بود.

شایعه شده بود که اچ‌تی‌سی، بخش مربوط به واقعیت مجازی خود را تبدیل به یک کمپانی جداگانه و مستقل می‌کند. اما این کمپانی با رد این موضوع اعلام کرد که به ارتقا تولیدات واقعیت مجازی خود ادامه خواهد داد تا ارزش سهامش را بالاتر ببرد.

اظهارات وانگ موجب بالا‌رفتن ارزش سهام اچ تی سی به میزان 1.3 درصد در روز دوشنبه شد.  

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا فروش هدست‌های واقعیت مجازی بیشتر از گوشی‌های هوشمند خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات