کیبورد زیبا و حرفه ای با اپلیکیشن Chrooma Keyboard - زوم‌اپ

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کیبوردهای جانبی در پلت‌فرم اندروید همیشه از طرفداران بسیاری برخوردار بوده‌اند. Chrooma Keyboard یکی از جذاب‌ترین کیبوردهای اندروید است که در ابتدا به صورت پولی منتشر شد اما اکنون مدتی است که به طور رایگان قابل دانلود خواهد بود. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

کاربران اندروید در استفاده از کیبوردها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول کسانی هستند که با کیبورد پیش فرض گوشی خو گرفته‌اند و به هیچ وجه حاضر به جایگزینی آن با کیبورد دیگری نیستند و دسته‌ی دوم نیز نقطه‌ی عکس این افراد بوده و از همان ابتدا با کیبورد پیش فرض گوشی ارتباط برقرار نمی‌کنند و به دنبال جایگزینی حرفه‌ای‌تر و حتی زیباتر برای آن هستند. این موضوع درباره‌ی تمام کیبوردهای اندروید فارغ از برند آن صادق است و از همین رو اپلیکیشن‌های کیبورد یکی از محبوب‌ترین و پردانلود‌ترین برنامه‌های موجود در پلی‌استور محسوب می‌شوند. یکی از کیبوردهای فوق‌العاده‌ای که برای اندروید منتشر شده است Chrooma Keyboard نام دارد که زیبایی فوق‌العاده‌ی آن، هرکاربری را مجذوب خود خواهد کرد. این برنامه در ابتدا تنها به صورت پولی منتشر شده بود و از همین رو موفق به کسب جایگاه قابل توجهی در بین کاربران نشد. اما چندی پیش سازندگان این برنامه، آن را از حالت پولی به درون پرداخت تبدیل کردند تا تمام کاربران قادر به استفاده از این کبیورد باشند و تنها افرادی که مایل به استفاده‌ی حرفه‌ای‌تر از Chrooma Keyboard هستند در ازای امکانات بیشتر، وجهی را پرداخت کنند. خوشبختانه امکانات اصلی این برنامه به صورت رایگان قابل استفاده خواهد بود و بدون نیاز به خرید درون‌برنامه‌ای نیز می‌توانید از Chrooma Keyboard به طور کامل استفاده کنید.

همانطور که گفته شد اولین و مهم‌ترین موضوعی که در اولین استفاده توجه شما را جلب خواهد کرد، ظاهر زیبا و رنگارنگ این کیبورد است. نکته‌ی جالبی که در این بین وجود دارد ثابت نبودن رنگ کیبورد است به این معنا که رنگ کیبورد در اپلیکیشن تلگرام، با رنگ کیبورد در اپلیکیشن مسیجینگ گوشی متفاوت خواهد بود که امری بسیار جالب به حساب می‌آید. این تعیین رنگ‌ها به صورت خودکار و بر اساس بیشترین رنگ به کار رفته در اپلیکیشن مورد نظر صورت خواهد گرفت اما با این حال می‌توانید از تنظیمات برنامه، رنگ کیبورد را در هر یک از برنامه‌های نصب شده در گوشی مشخص کنید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که کیبورد در اپلیکیشن تلگرام آبی، در وایبر بنفش و در لاین سبز باشد تا هماهنگی رنگ آن با محیط کلی برنامه، زیبایی دو چندانی را برای آن به ارمغان بیاورد. حالت شب نیز در Chrooma Keyboard در نظر گرفته شده است تا در محیط‌های تاریک، پوسته‌ی روشن و رنگارنگ این کیبورد باعث آزار چشم‌ها نشود. ویژگی کاربردی دیگری که در این کیبورد وجود دارد تقسیم کیبورد به دو بخش است که هنگام تایپ دو انگشتی، و برای تداخل نداشتن انگشت‌های دو دست بسیار مفید و کاربری خواهد بود. از ویژگی‌های رایگان این برنامه می‌توان به حالت تایپ یک دستی، تایپ به کمک Swipe (فارسی را پشتیبانی نمی‌کند)، حالت شب، برخورداری از اموجی‌ها، انتخاب دستی رنگ کیبورد در هر برنامه، تغییر رنگ خودکار کیبورد متناسب با محیط برنامه و ... اشاره کرد. برای برخورداری از ویژگی‌های دیگری همچون تقسیم کیبورد به دو بخش مجزا، نمایش نماد‌ها روی کیبورد، تغییر فونت و اندازه‌ی کیبورد نیز نیاز به پرداخت درون‌برنامه‌ای خواهید داشت. ضمن آنکه خوشبختانه زبان فارسی نیز در این برنامه پشتیبانی می‌شود.

Chrooma Keyboard با حجم ۵۰ مگابایت برای اندروید ۴.۴ یا بالاتر منتشر شده است که هر دو مورد به عنوان یک نکته‌ی منفی محسوب می‌شوند. این برنامه دارای بیش از ۵۰ هزار دانلود در پلی‌استور گوگل است و برای دانلود آن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • ظاهر زیبا و چشم نواز
  • تغییر رنگ خودکار متناسب با هر برنامه
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • رایگان بودن امکانات اصلی برنامه

نکات منفی

  • حجم بالای برنامه (۵۰ مگابایت)
  • اجرا نشدن در اندروید پایین‌تر از 4.4

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات