درآمد مدیران ارشد صنعت خودروسازی جهان

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رقم دریافتی مدیران بزرگ همیشه یکی از بحث برانگیزترین مسائل اقتصادی است. مدیران خودروسازان بزرگ مسئولیت بسیار سنگینی دارند و در برخی موارد دریافت رقم‌های بالا را می‌توان نتیجه این استرس زیاد و توانایی بالای آن‌ها دانست. با زومیت همراه باشید تا از مبلغ دریافتی مدیران بزرگ صنعت خودرو آگاه شوید.
تبلیغات

به تازگی روزنامه The Detroit Free Press گزارشی از ارقام دریافتی مدیر عامل‌های سه خودروساز بزرگ جهان، جنرال موتورز، فورد و فیات–کرایسلر منتشر کرده است.

در حال حاضر مدیریت مجموعه‌ی عظیم جنرال موتورز بر عهده‌ی ماری بارا (Mary Barra) است؛ مجموعه‌ی فیات-کرایسلر توسط سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) اداره می‌شود و مارک فیلدز (Mark Fields) نیز وظیفه‌ی مدیریت ارشد فورد را بر عهده دارد. مدیران مذکور، وظیفه‌ی پیش‌برد صنعت خودروسازی ایالات متحده را بر دوش دارند.

ماری بارا

ماری بارا

حقوق: ۱.۷۵ میلیون دلار

پاداش: صفر دلار

پاداش به صورت سهام: ۱۲ میلیون دلار

امکان خرید سهام: ۱۱.۲ میلیون دلار

پاداش های نقدی سالانه:  ۳.۱ میلیون دلار

تغییرات در مقدار مستمری: ۱۲۰۱۲ دلار

دیگر پاداش ها: ۵۹۷۱۱۸ دلار

مجموع: ۲۸.۶ میلیون دلار

مارک فیلدز

مارک فیلدز

حقوق: ۱.۷۵ میلیون دلار

پاداش: صفر دلار

پاداش به صورت سهام: ۱۲.۱ میلیون دلار

امکان خرید سهام: صفر دلار

پاداش های نقدی سالانه:  ۳.۵ میلیون دلار

تغییرات در مقدار مستمری: ۸۵۸۱۵۷ دلار

دیگر پاداش ها: ۳۷۰۴۵۱ دلار

مجموع: ۱۸.۶ میلیون دلار

سرجیو مارکیونه

سرخیو مارچیون

حقوق: ۴ میلیون دلار

پاداش: ۶.۸۵ دلار

پاداش به صورت سهام: ۶۲.۷ میلیون دلار

مجموع: ۷۳.۶ میلیون دلار

البته باید به این نکته نیز اشاراه کرد که همواره درصدی از مبالغ اختصاص یافته به مدیران منتشر نمی‌شود. هم‌چنین مدیران نامبرده نمی‌توانند سهام‌هایی که به صورت پاداش به آنها تعلق گرفته است را به پول نقد تبدیل کنند. پاداش‌ها نیز به درآمد، روند رشد و ارزش سهام شرکت وابسته بوده و مقدار آن‌ها همواره در حال نوسان است.

هرچند که درآمد این افراد از بسیاری از کارکنان شرکت‌های خود بالاتر است، اما مسئولیت مدیران ارشد اجرایی بسیار سنگین بوده و وظیفه‌ی خطیری بر دوش دارند. در واقع عواقب هر یک از تصمیمات این دسته از افراد، تاثیر بسیاری در روند رشد یا نزول شرکت‌های چندین میلیارد دلاری دارد. 

قدرت به دنبال مسئولیت سنگین می‌آید و مسئولیت سنگین موجب می‌شود تا رقم چک‌های دریافتی شما بالاتر رود، سوار قایق تفریحی شخصی شوید و در قصرهای مجلل زندگی کنید. اگر به دنبال ارقام دریافتی بالا هستید، باید خود را آماده‌ی مسئولیت‌های بسیار سنگین کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات