ایمن‌ ترین و مجهزترین خودروهای ارزان قیمت

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
در این مقاله ۱۳ خودروی سواری و کراس‌اوور اقتصادی را معرفی خواهیم کرد که در عین داشتن قیمتی پایین و مقرون به صرفه، تجهیزات ایمنی مناسبی را نیز در اختیار قرار می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تجهیزات ایمنی فعال تا حدود یک دهه‌ی قبل تنها در خودروهای لوکس وجود داشتند. اما امروزه برای داشتن تجهیزاتی مانند سیستم ترمز خودکار و سیستم هشدار انحراف از مسیر نیازی نیست تا بنز کلاس اس را خریداری کنید؛ چرا که حالا این تجهیزات را در یک هیوندای النترا نیز می‌توان مشاهده کرد.

در ادامه با ۱۳ خودروی سدان و کراس اوور اقتصادی آشنا خواهید شد که از تجهیزاتی نظیر ترمز خودکار اضطراری و یا سامانه‌ی هشدار خروج از خطوط بهره می‌برند.

تویوتا پریوس C

toyota prius C

با قیمت پایه‌ی برابر ۲۰۳۹۵ دلار، تویوتا پریوس سی ارزان‌ترین خودروی هیبریدی است که می‌توانید خریداری کنید. این خودرو در تیپ‌های مجهز‌تر خود که با نام Safety Sense شناخته می‌شود، با تجهیزات ایمنی بروزی عرضه می‌شود. با سفارش این بسته‌ی ایمنی، تویوتا پریوس به سیستم پیشگیری از برخورد مجهز می‌شود. این سیستم در صورتی که تشخیص دهد برخورد اتفاق خواهد افتاد ابتدا به راننده هشدار داده و اگر راننده عکس‌العملی نشان ندهد سیستم بصورت خودکار ترمزها را فعال می‌کند تا از شدت برخورد کاسته شود. تویوتا پریوس موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی Euro NCAP شده است. تویوتا خودروی پریوس سی را با قیمت پایه‌ی ۱۹۵۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

هوندا سیویک

honda civic

نسل دهم هوندا سیویک با تغییرات ظاهری عمده‌ای به بازار آمد؛ البته تغییرات تنها در بخش ظاهری نبودند و سیویک در خصوص تجهیزات ایمنی با دست پر به میدان آمده است. بسته‌ای تحت عنوان Honda Sensing به همراه سیویک عرضه می‌شود که شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خط است. سیستم ترمز اضطراری همانند نمونه‌ی موجود در تویوتا عمل کرده و در مواقع اورژانسی نسبت به ترمز گیری اقدام می‌کند و سیستم هشدار خروج از خط نیز با پالایش خطوط جاده مراقب انحراف خودرو از مسیر خواهد بود و اگر راننده بدون راهنما زدن از روی خطوط عبور کند سیستم به وی هشدار می‌دهد. برای خرید ارزان‌ترین نمونه‌ی سیویک باید مبلغ ۱۸۳۰۰ دلار را بپردازید.

نیسان سنترا

نیسان سنترا

نیسان سنترا در مدل ۲۰۱۶ خود با لیست قابل توجهی از سامانه‌های ایمنی به بازار آمده است. سنترا در تیپ های SL و SR به کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار انحراف از مسیر مجهز است. نیسان سنترا موفق به دریافت ۴ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی NHTSA امریکا شده است. سدان اقتصادی نیسان با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار برای مدل پایه‌ی خود عرضه می‌شود.

فولکس واگن جتا

فولکس واگن jetta

مدل ۲۰۱۶ فولکس واگن جتا در نسخه‌های فول، مجهز به سیستم ترمز خودکار و سیستم هشدار برخورد از جلو است. موسسه‌ی NHTSA به این خودرو ۵ ستاره‌ی ایمنی کامل داده است. این خودرو یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تولیدی فولکس واگن است و برای خرید مدل پایه‌ی آن باید ۲۷۰۰۰ دلار بپردازید.

مزدا CX-3

mazda cx-3

کراس اوور زیبا و خوش استیل مزدا به مجموعه ای از امکانات ایمنی تحت عنوان i-Active مجهز است که شامل کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار انحراف از مسیر می‌شود. مزدا CX-3 نیز موفق به دریافت ۴ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی Euro NCAP شده است. کراس‌اوور دوست‌داشتنی مزدا برچسب قیمت ۲۰‌۰۰۰ دلاری به همراه دارد.

سوبارو ایمپرزا

subaru impreza

با اینکه نسل جدید سوبارو ایمپرزا بزودی به بازار خواهد آمد، اما نسل فعلی آن نیز خودرویی بسیار ایمن بوده و به پکیج ایمنی ویژه‌ی سوبارو با نام  آی‌سایت (EyeSight) مجهز است. ایمپرزا به سیستم کروز کنترل هوشمند مجهز است که می تواند سرعت خودرو را با سرعت ترافیک تطبیق دهد و حتی توانایی توقف کامل خودرو را نیز دارد، این در حالی است که بسیاری از سامانه‌های کروز کنترل هوشمند در سرعت‌های بسیار پایین غیر فعال شده و توانایی توقف کامل خودرو در ترافیک را ندارند. امکانات دیگر ایمپرزا نیز شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار انحراف از مسیر می‌شود. سوبارو ایمپرزا یکی از ایمن‌ترین خودروهای کلاس خود بوده و ایمنی آن دارای رتبه‌ی ۵ ستاره از موسسه‌ی NHTSA است. این سدان برچسب قیمت ۱۸۸۰۰ دلاری را برای نمونه‌ی پایه‌ی خود دارد.

فیات 500 ایکس

فیات ۵۰۰

این کراس اوور زیبای ایتالیایی با بدنه‌ی تخم مرغی شکل خود به سامانه‌هایی نظیر هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار مجهز است. این خودرو دارای ۴ ستاره‌ی ایمنی از Euro NCAP است. کراس‌اوور جذاب فیات با قیمت ۲۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

فولکس واگن گلف

فولکس گلف

فولکس واگن گلف ۲۰۱۶ در تیپ‌های GTI ،R، e-Golf ،SE از لیست مناسبی از امکانات ایمنی مانند کروز کنترل هوشمند و ترمز اضطراری خودکار برخوردار است. با اتکا به چنین تجهیزاتی فولکس واگن گلف توانسته از تست‌های ایمنی موسسه‌ی NHTSA رتبه‌ی  ۵ ستاره را دریافت کند. گلف را می‌توان محبوب‌ترین هاچ‌بک بازار دانست که قیمت پایه‌ی ۱۸۵۰۰ دلاری آن نیز برای بسیاری از خریداران مناسب خواهد بود.

جیپ رنگید

jeep renegade

رنگید با طراحی جعبه ای شکل خود به عنوان کراس‌اووری جمع و جور شناخته می‌شود. رنگید در تیپ‌های لتیتود و لیمیتد از سیستم ترمز خودکار و هشدار برخورد از جلو بهره می برد که امنیت این خودرو را در مسیرهای جاده‌ای و خارج جاده ای تضمین می‌کنند. رنگید توانسته در کل ۴ ستاره‌ی ایمنی را از موسسه‌ی NHTSA به خود اختصاص دهد. البته امتیاز این خودرو در تست واژگونی چندان مناسب نبوده و تنها ۳ ستاره دریافت کرده است. کراس‌اوور جیپ نیز برچسب قیمتی ۱۸۰۰۰ دلاری را برای نمونه‌ی پایه‌ی خود به همراه دارد.

مزدا 3

mazda3

مزدا ۳ یکی از بهترین خودروهای کامپکت موجود در بازار است و با هندلینگ بسیار بالای خود سواری لذت بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد، همچنین طراحی آن نیز چه در نمای بیرون و چه در داخل کابین بسیار زیبا و جذاب است. در تیپ S، نسخه‌ی مجهز مزدا ۳، امکاناتی مانند ترمز خودکار اضطراری و کروز کنترل هوشمند موجود است. هر دو موسسه‌ی Euro NCAP و NHTSA پنج ستاره‌ی ایمنی به مزدا ۳ داده اند. برای خرید نمونه‌ی پایه‌ی مزدا ۳ باید هزینه‌ی ۱۸۰۰۰ دلاری آن را پرداخت کنید.

کیا سراتو

kia forte

کیا سراتو یا فورته در مدل ۲۰۱۷ خود دارای امکانات ایمنی کاملی است که می‌توان از بین آن‌ها سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، ترمز خودکارو سیستم هشدار نقطه کور را نام برد. امکانات رفاهی سراتو نیز فراتر از کلاس خود بوده و از گرمکن صندلی برای تمامی صندلی‌ها بهره‌مند است و حتی صندلی‌های جلویی دارای سیتم تهویه یا همان سردکن نیز هستند. سدان اقتصادی کیا با قیمت ۱۶۰۰۰ دلار برای نمونه‌ی پایه‌ی خود به فروش می‌رسد.

سوبارو کراس ترک

subaru crosstrek

سوبارو کراس‌ترک یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار بوده و امکانات ایمنی آن مشابه با مدل ایمپرزا است. کراس ترک نیز توانایی توقف کامل را در شرایط اضطراری در صورتی که راننده ترمزگیری نکند را دارد. سوبارو کراس‌ترک هنوز در اروپا مورد تست ایمنی قرار نگرفته است اما موسسه‌ی امریکایی NHTSA، به این خودرو ۵ ستاره‌ی ایمنی داده است. سوبارو کراس‌ترک را با قیمت ۲۱۵۰۰ دلار عرضه می‌کند.

هیوندای الانترا

هیوندای النترا

مدل ۲۰۱۷ هیوندای الانترا نیز همچون سایر خودروهای کره‌ای و البته خودروهای این لیست از لحاظ ایمنی چیزی کم ندارد و در نسخه‌ی لیمیتد یا اصطلاحا فول خود، امکاناتی چون سیستم هشدار انحراف از مسیر مجهز  است و در صورت بی‌توجهی راننده به موانع جلویی هشدارهای لازم را به راننده خواهد داد. الانترا نیز همانند اکثر خودروهای این لیست موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی NHTSA شده است. این خودرو نیز در نمونه‌ی پایه ۱۷ هزار دلار قیمت دارد.

نظر شما در رابطه با خودروهای این لیست چیست؟ شما کدام گزینه‌ را به صرفه‌ترین و ایمن‌ترین می‌دانید؟

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات