فیات کرایسلر ۱.۱ میلیون خودرو را بخاطر ایراد در اهرم دنده فراخوان می‌کند

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه فیات کرایسلر به زودی ۱.۱ میلیون دستگاه از محصولات خود را به دلیل وجود نقص در اهرم تعویض دنده فراخوان خواهد کرد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در پی بروز ایراد در اهرم تعویض دنده‌‌ی خودروهای گروه فیات کرایسلر این کمپانی در روزهای آتی بیش از یک میلیون خودرو را برای رفع ایراد فراخوان خواهد کرد. این فراخوان شامل خودرو‌هایی است که از جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار بهره‌مند هستند.

شرح این ایراد از این قرار است که به دلیل وجود نوعی نقص در یونیت اهرم تعویض دنده، این اهرم گاهی اوقات از موقعیت خود خارج شده و در وسط یونیت قرار می‌گیرد. بروز چنین حادثه‌ای می‌تواند سبب خروج جعبه دنده از وضعیت پارک (P) شود که بسیار خطرناک است و می تواند باعث به راه افتادن خودرو در سراشیبی‌ها شود.

این ایراد تاکنون ۴۱ مورد حادثه‌ی منجر به جراحت را به بار آورده و در پی بروز این حوادث، فیات کرایسلر اعلام کرده است که سیستم‌های هشدار دهنده‌ را در این خودروها بهبود خواهد بخشید. تمهیداتی که اندیشیده شده‌اند، در صورتی که هنگام روشن بودن خودرو درب راننده باز باشد خودرو نه تنها به راننده هشدار خواهد داد بلکه حتی اگر خودرو در وضعیت پارک هم نباشد سیستم به طور خودکار از حرکت خودرو جلوگیری خواهد کرد.

مدل‌هایی که این فراخوان شامل آنها می‌شود مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ دوج چارجر، کرایسلر ۳۰۰ و مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ جیپ گرند چروکی هستند که تخمین زده می‌شود ۸۱۱ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو تنها در ایالات متحده فراخوانی شوند. در بازار کانادا نیز تعداد ۵۲ هزار و ۱۴۴ و در بازار مکزیک نیز ۱۶ هزار و ۸۰۵ دستگاه خودرو مشمول فراخوان خواهند شد. در سایر بازارهای جهان نیز این فراخوان، تعداد ۲۴۸ هزار و ۶۶۷ دستگاه خودرو از محصولات فیات-کرایسلر را در بر خواهد گرفت. شیفتر دنده‌ی معیوب توسط کمپانی آلمانی و مطرح ZF طراحی و تولید شده  و در جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار تولید شده توسط همین شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، بسیاری از مدل‌های آئودی نیز از همین شیفتر و جعبه‌دنده بهره‌مند هستند.

از آنجایی که کرایسلر از سال ۲۰۱۵ به بعد از انواع دیگری از شیفتر دنده برای مدل ۳۰۰ ، جیپ گرند چروکی و دوج چارجر استفاده می‌کند به همین دلیل مدل های ۲۰۱۶ این خودروها دارای چنین نقصی نیستند.       

فیات کرایسلر بزودی مالکان خودروهای معیوب را از زمان و نحوه‌ی فراخوان باخبر خواهد کرد، همچنین این شرکت، به تمامی مالکان توصیه کرده است تا دستورالعمل‌های ایمنی موجود در دفترچه‌ راهنمای خودرو را با دقت مطالعه کنند.    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات