نظرسنجی: از کیفیت اینترنت همراه اپراتور خود راضی هستید؟

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینترنت موبایل یکی از پر طرفداران فناوری‌های اینترنت در ایران است. بنابر اعلام جدیدترین آمارهای رسمی حدود ۱۶ میلیون اشتراک فعال اینترنت همراه و بر اساس اطلاعات قبلی که اعلام شده بوده ۲۹ میلیون اشتراک فعال اینترنت همراه وجود دارد. اما در این میان کیفیت اینترنت ارائه شده به کاربران توسط اپراتورها یکی از مهمترین‌ چالش‌های اینترنت است. همراه زومیت باشید و بگویید از کیفیت اینترنت همراه خود راضی هستید یا نه؟
تبلیغات

استفاده بیش از ۲۰ میلیون ایرانی از تلفن‌های هوشمند یا همان اسمارت‌فون‌ها، راه اندازی شبکه‌ی نسل سوم و چهارم موبایل توسط همراه اول و ایرانسل در سال ۹۳ و راه‌اندازی شبکه‌ی نسل چهارم توسط رایتل در سال ۹۴ سبب شده تا کاربران موبایل اینترنت همراه افزایش یابند. 

بنا بر آمارهای رسمی، نزدیک به ۱۶ میلیون اشتراک فعال اینترنت موبایل در ایران وجود دارد که با توجه به اشتراک‌گذاری اینترنت همراه توسط هات‌اسپات و مودم‌های 3G و 4G، می‌توان تعداد کاربرانی که از اینترنت همراه استفاده می‌کنند را بیش از این میزان تصور کرد.

با گسترش آنتن‌دهی شبکه‌های 3G و 4G همراه اول، ایرانسل و رایتل، تعداد مشترکان و کاربران اینترنت همراه گسترش پیدا کرده و کاهش قیمت می‌تواند کمک به‌سزایی به استفاده بیشتر از اینترنت‌های 3G و 4G کند.

اما با گسترش اینترنت همراه و افزایش تعداد کاربران، چالشی به نام کیفیت اینترنت موبایل، وزارت ارتباطات و همچنینی رگولاتوری را نگران کرده و از طرفی در برخی موارد تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه در جذب مشتری بیشتر را با مشکل مواجه کند.

به همین علت زومیت به عنوان پر بازدیدترین سایت فناوری در ایران برای احترام به نظر کاربران و مشخص شدن مشکلات فنی اینترنت همراه اپراتورها، اقدام به برگزاری نظرسنجی کرده با موضوع «اینترنت همراه اپراتور شما چه کیفیتی دارد؟» کرده است. 

در این نظرسنجی شما کاربران اینترنتی و مخاطبان زومیت با توجه به میزان رضایت خود از اپراتور یا اپراتورهای تلفن همراهی که اینترنتشان را امتحان کرده‌اید، به حداقل یکی از سه سئوال می‌توانید جواب دهید.

همراه اول

قدیمی‌ترین اپراتور تلفن همراه که حدود ۲۲ سال قبل شروع به کار کرد، از تابستان ۹۳ و با دریافت مجوز راه‌اندازی شبکه‌ی تلفن همراه نسل سوم و بالاتر، شروع به عرضه‌ی اینترنت همراه نسل سوم خود با نام نوترینو کرد. هم اکنون همراه اول تعرفه‌های خود را در دو بخش آلفا و آلفا+ به ترتیب برای نسل دوم و نسل سوم و چهارم ارائه می‌دهد. همراه اول به سرعت در حال گسترش شبکه‌های 3G و 4G خود در سراسر ایران است تا بتوان با رقبای جوان خود رقابت پایاپایی داشته باشد.

ایرانسل

ایرانسل اولین اپراتور بخش خصوصی شبکه‌های تلفن همراه کشور که حدود ۱۰ سال در کشور فعالیت کرده است از تابستان ۹۳ با پایان یافتن انحصار اپراتور سوم موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی شبکه‌های تلفن همراه نسل سوم و بالاتر تلفن همراه شد. ایرانسل در پاییز ۹۳ با راه‌اندازی شبکه‌ی 4G یا همان LTE، به عنوان اولین شبکه‌ی نسل چهارم تلفن همراه در ایران شناخته شد. ایرانسل گسترش و افزایش کیفیت شبکه‌ی نسل سوم و چهارم خود را در دست اقدام دارد.

رایتل

اپراتور سوم ایران که در سال ۹۰ از کرج شروع به فعالیت کرد، تا تابستان سال ۹۳ انحصار راه‌اندازی شبکه‌ی نسل سوم تلفن همراه یا همان 3G را به عهده داشت. رایتل که درخواست تمدید این مدت زمان انحصار را کرده بود با عدم موافقت وزارت ارتباطات و سرعت بالای راه‌اندازی شبکه‌های نسل سوم و چهارم همراه اول و ایرانسل، عرصه‌ی رقابت را بر خود تنگ دید. رایتل برای رقابت بهتر، محدودیت سرعت خود را برداشت و اقدام به راه‌اندازی نسل چهارم تلفن همراه در کشور کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات