نسخه توسعه دهندگان اندروید N برای گوشی سونی اکسپریا زد 3 عرضه شد

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سونی، نسخه توسعه‌دهندگان اندروید  N را برای گوشی اکسپریا زد 3 عرضه کرد. با توجه به اینکه معمولاً نسخه‌های مختلف اندروید قبل از عرضه فقط برای گوشی‌های جدید گوگل عرضه می‌شوند، این حرکت سونی، دارندگان گوشی اکسپریا زد 3 را غافلگیر کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

معمولاً فقط گوشی‌های نکسوس و دیگر دستگاه‌های مرتبط با گوگل، نمونه‌ای از نسخه‌های جدید اندروید پیش از عرضه را بدون نیاز به رام و کارهای دیگر، تجربه می‌کنند. اما سونی با عرضه نسخه توسعه‌دهندگان اندروید N برای پرچمدار قدیمی خود، اکسپریا زد 3، دارندگان این پرچمدار را غافلگیر و شادمان کرد. این نسخه کم و بیش مانند نسخه عرضه شده برای تبلت‌ها و گوشی‌های نکسوس است و دارای پلی استور و سرویس‌های گوگل است تا تجربه کامل اندروید را به ارمغان بیاورد.

مشخص نیست که چرا اکسپریا زد 3 برای این کار انتخاب شده است. این پرچمدار مربوط به سال 2014 است و کمپانی سونی، سری اکسپریا زد 4 و اکسپریا زد 5 را بعد از آن معرفی کرده است. فقط دو مدل D6603 و D6653 (که تنها در پشتیبانی LTE تفاوت دارند) این به‌روز‌رسانی را دریافت می‌کنند. مدل گوشی خود را بررسی کنید تا ببینید با این به‌روز‌رسانی سازگاری دارد یا خیر. این نسخه بر اساس AOSP ساخته شده است و هیچ کدام از تغییرات و پوسته‌های خود سونی را دارا نیست بنابراین ممکن است برخی امکانات دوربین این گوشی در دسترس نباشد.

متأسفانه انجام این کار به سادگی به‌روز‌رسانی به نسخه بتای اندروید نیست. کاربران باید برنامه دسکتاپ همراهان اکسپریا را دریافت کرده و از طریق این برنامه، به‌روز‌رسانی را انجام دهند.

آیا شما جزو دارندگان گوشی سونی اکسپریا زد 3 هستید؟ آیا این نسخه از اندروید را بر روی گوشی خود نصب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات