مذاکرات بی‌ ام‌ و و دایملر با اپل برای تولید خودروی الکتریکی تایتان بی‌نتیجه ماند

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه هنوز اپل به طور رسمی کار بر روی خودروی الکتریکی و نیمه‌خودران خود که به نام پروژه‌ی تایتان شناخته می‌شود را تایید نکرده، اما گفته می‌شود غول کوپرتینو مذاکراتی را با کمپانی‌های خودروساز مشهور آغاز کرده‌اند. گرچه به نظر می‌رسد اپل نتوانسته با بی‌ام‌و و دایملر توافق کند.
تبلیغات

مدت‌ها است اخبار زیادی پیرامون تولید خودروی اپل به گوش می‌رسد. ولی هنوز کار بر روی این خودروی الکتریکی و نیمه‌خودران که با نام پروژه تایتان شناخته می‌شود، توسط اپل تایید نشده است. اما اگر شایعات منتشر شده حقیقت داشته باشد، بی‌تردید اپل در ادامه راه به همکاری با خودروسازان بزرگ نیاز دارد. گفته می‌شود تا امروز کوپرتینونشین‌ها با چند کمپانی مذاکراتی داشته‌اند که به نظر می‌رسد با کنار رفتن بی‌ام‌و و دایملر، فهرست مذاکره کنندگان کوتاه‌تر شده باشد.

مدتی بود که اخباری پیرامون مذاکرات اپل با بی‌ام‌و و دایملر به گوش می‌رسید، ولی به گفته‌ی نشریه‌ی آلمانی Handelsblatt، این مذاکرات بی‌نتیجه مانده است. این نشریه به نقل از یک منبع آگاه در صنعت خودرو اعلام کرده که هر دو خودروساز بدون هیچ توافقی میز مذاکره را ترک کرده‌اند. ظاهرا علت این عدم توافق، مناقشه بر سر موضوع اطلاعات و کنترل روی آن‌ها بوده است.

این مجله مدعی شده که اپل تمایل دارد تا خودروی این شرکت بر مبنای نرم‌افزاری ابری خود تولید شود، ولی خودروسازان آلمانی از محافظت اطلاعات مشتریان به عنوان عنصر کلیدی در استراتژی آینده‌ی خود یاد می‌کنند.

این نشریه اعلام کرده مذاکرات اپل با بی‌ام‌و از سال گذشته و مذاکره با دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) به تازگی متوقف شده است. سال گذشته تیم کوک از مقر بی‌ام‌و در مونیخ بازدید کرد. مدیر اجرایی ارشد اپل نیز از کارخانه این خودروساز مشهور در لایپزیگ بازدید کرده تا در جریان تولید خودروی الکتریکی i3 قرار بگیرد. ولی کمی بعد از آن مذاکرات میان اپل و بی‌ام‌و متوقف شد.

البته هنوز قرارداد تولید خودروی اپل توسط خودروساز کانادایی-اتریشی مگنا (Magna) به قوت خود باقی است. نشریه آلمانی Frankfurt Allgemenie اخیرا گزارشی از آزمایشگاه مخفی اپل در برلین منتشر کرده که تیمی ۱۵ تا ۲۰ نفره از مهندسان خودروسازان آلمانی در آن مشغول فعالیت هستند.

البته اپل مدیرانی آمریکایی را در بخش خودرو به کار گرفته است. اخیرا گزارشی از استخدام کریس پوریت، نایب رییس قبلی مهندسی خودرو در تسلا موتورز منتشر شده است. حضور پوریت چهار ماه پس از ترک استیو زادسکی، مدیر پروژه‌ی تایتان صورت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات