اپل با پرداخت ۲۴.۹ میلیون دلار از رسیدن پرونده‌ سیری به دادگاه جلوگیری می‌کند

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پرونده شکایت علیه اپل با موضع رعایت نکردن حقوق ثبت اختراع در سیری با پرداخت خسارت ۲۴.۹ میلیون دلاری قبل از رسیدن به دادگاه خاتمه خواهد یافت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل تصمیم دارد با پرداخت مبلغ ۲۴.۹ میلیون دلار به شرکت Dynamic Advances واقع در دالاس، قائله‌ی شکایت این شرکت با موضوع سیری را قبل از مطرح‌شدن در دادگاه فیصله دهد. در سال ۲۰۱۲ داینامیک ادونس شکایتی علیه اپل مطرح کرد و در آن این شرکت را به نقض حقوق یکی از اختراعات موسسه‌ی پلی‌تکنیک رنسلیر که به نام داینامیک ادونس ثبت شده است در سیری متهم کرد. بر اساس این تصمیم اپل که ۴ ماه قبل از تشکیل دادگاه گرفته شد، ماراتون پتنت گروپ (Marathon Patent Group- شرکت مادر داینامیک ادونس) به‌محض لغو شکایت ۵ میلیون دلار دریافت می‌کند و بقیه‌ی مبلغ بعد از مختومه شدن کامل پرونده به داینامیک ادونس پرداخت خواهد شد.

پرونده‌ی سیری

موضوع شکایت، اختراع یکی از اساتید موسسه‌ی رنسلیر است و با عنوان «رابط کاربری زبان طبیعی با استفاده از مجموعه لغات محدود به نتیجه» توصیف می‌شود. این اختراع در سال ۲۰۰۷ و چهار سال قبل از اینکه اپل سیری را معرفی کند، به ثبت رسید. انتظار می‌رود که حدود نیمی از مبلغ مصالحه به موسسه‌ی رنسلیر پرداخت شود؛ البته هنوز این موسسه بر سر ارزش نهایی اختراع خود با داینامیک ادونس به توافق نرسیده است. به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه، اپل مجاز خواهد بود که به استفاده از این اختراع در سیری ادامه دهد و تا سه سال مورد هیچ شکایتی با موضوع این اختراع قرار نگیرد.

اپل همیشه یکی از اهداف موردعلاقه‌ی شرکت‌های نگه‌دارنده‌ی حق اختراع است. اوایل سال جاری میلادی دادگاهی در ایالات‌متحده‌ این شرکت را به اتهام نقض مالکیت معنوی با میزبانی تعدادی سرویس از جمله FaceTime و iMessage به پرداخت ۶۲۵.۶ میلیون دلار محکوم کرد. اپل برای این حکم درخواست استیناف داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات