IBM برای شانزدهمین فصل متوالی با کاهش درآمد رو به رو شد

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آی بی ام گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق شده تا درآمدی ۱۸.۶۸ میلیارد دلاری کسب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی IBM گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی خود را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق شده تا طی آن به ازای هر سهم درآمدی ۲.۳۵ دلاری را به جیب بزند که در مقایسه با پیش‌بینی‌های انجام شده برای کسب ۲.۰۹ دلار به ازای هر سهم، نشان از عملکرد خوب این کمپانی دارد.

آی بی اِم در زمستان سال جاری میلادی ۱۸.۶۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که با وجود گذر از پیش‌بینی‌های انجام شده، نشان از کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن دارد. این کمپانی برای شانزدهمین فصل متوالی شاهد کاهش درآمد کسب شده در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن بوده که همین موضوع باعث شده تا سهام این کمپانی پس از انتشار گزارش مالی کاهشی ۲.۵ درصدی را تجربه کند.

همانطور که اشاره کردیم، آی بی ام در فصل اول سال جاری میلادی شاهد کاهش درآمد در مقایسه با مدت مشابه فصل گذشته بوده که بخش بزرگی از این کاهش درآمد متوجه بخش سخت‌افزار و سیستم عامل این کمپانی است که کاهشی ۲۲ درصدی را تجربه کرده و درآمد آن به ۱.۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

آی بی ام در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی از درآمد ۱۸.۷ میلیارد دلاری خود، بیش از ۲.۳ میلیارد سود خالص به جیب زده است. سرویس‌های ابری بخش بزرگی از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص داده است، بطوریکه درآمد بخش کلاد در IBM در ۱۲ ماه اخیر بیش از ۱۰.۸ میلیارد دلار بوده است.

جینی رومتی، رئیس هیات مدیره‌ی IBM در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما از پیشرفت‌هایی که انجام داده‌ایم، بسیار خرسندیم، چراکه ما این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده‌ایم تا پلتفرم‌های ابری ترکیبی ما را به همراه سرویس‌های دیگرمان مورد استفاده قرار دهند. آی بی ام خود را به عنوان یک کمپانی پیشرو در زمینه‌ی سرویس‌های ابری، تحلیلی و تحلیل‌گر می‌شناسد.

درآمد کسب شده توسط بخش سرویس‌های ابری کمپانی در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۳۴ درصدی را شاهد بوده است.

باید دید این کمپانی که زمانی یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان سخت‌افزار و سرور در جهان بود، چگونه در خلال پوست اندازی و گذار بیشتر به سمت نرم‌افزار، به کسب درآمد در سال ۲۰۱۶ خواهد پرداخت؟

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که IBM در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از ۳.۶ میلیارد دلار برای خرید و تصاحب سایر کمپانی‌ها در کنار هزینه‌های جاری، صرف کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات