جگوار از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی در خودروهای خود استفاده می‌ کند

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جگوار-لندروور در حال کار روی پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندری خطی جدیدی است که توانایی تولید بازه‌های مختلفی از توان را دارد. این امر استفاده از پیشرانه‌‌ی مذکور را در انواع مدل‌های تولیدی این گروه خودروسازی میسر می‌سازد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیشرانه‌ی جدیدی که جگوار-لندروور در دست توسعه دارد از خانواده‌ی پیشرانه‌های موسوم به اینجنیوم (Ingenium) است و دارای ۳ لیتر حجم و آرایش خطی بوده و در طراحی آن از نمونه‌ی ۲ لیتری و چهار سیلندر این شرکت الهام گرفته شده است.

اخبار منتشر شده از این شرکت حاکی از این است که این پیشرانه‌ی جدید جایگزین نمونه‌های V6 فعلی خواهد شد. پیشرانه‌ی جدید بسیار انعطاف‌پذیر نیز هست به نحوی که امکان استفاده از آن در انواع مدل‌های دیفرانسیل عقب جگوار و مدل های چهارچرخ محرک لندروور وجود خواهد داشت. مدل‌هایی که از پیشرانه‌ی جدید بهره خواهند برد شامل جگوارهای XE، XF، XJ، نسل بعدی لندروور دیسکاوری و برخی از انواع رنجروور هستند.

پیشرانه‌ی جدید به سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) و توربوشارژر مجهز است و احتمال می‌رود دارای توان خروجی ۳۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخار را در نمونه‌های بنزینی و ۲۷۵ تا ۴۰۰ اسب بخار را در نمونه‌های دیزلی داشته باشد. توانایی‌های پیشرانه‌ی جدید فقط به قدرت بالای آن محدود نمی‌شود بلکه این پیشرانه‌ در زمینه‌ی مصرف سوخت و آلایندگی نیز عملکرد مناسبی داشته و کاملا قابل رقابت با رقبای قدرخود در این کلاس است.

زمان ورود به بازار پیشرانه‌ی جدید چگوار-لندروور به احتمال زیاد اواخر سال آینده خواهد بود و ابتدا نسخه‌ی ۳۰۰ اسب بخاری آن عرضه خواهد شد. نسخه‌های قوی‌تر نیز با کمی فاصله پس از آن به بازار خواهند آمد. گروه جگوار-لندروور هنوز جزئیات بیشتری از محصول جدید خود را اعلام نکرده‌اند و از قرار معلوم این کار به زمان رونمایی از پیشرانه‌های سری Ingenium موکول شده است. باید منتظر ماند و عملکرد قلب تپنده‌ی جدید خودرو‌های جاگوار و لندروور را در برابر نمونه‌های خورجینی فعلی مشاهده کرد. 

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی را به جای نمونه‌ی خورجینی، مفید می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات