LeEco در گوشی های جدید خود درگاه USB نوع C را جایگزین جک هدفون ۳.۵ میلی متر کرد

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
در خلال انتشار شایعات و پیش‌بینی‌های متعدد مبنی بر حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری از نسل بعدی آیفون‌های اپل، حال یک کمپانی چینی با عنوان LeEco پیش از اپل اقدام به حذف جک هدفون معمول در گوشی‌های هوشمندش کرده که بسیار جالب توجه است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر جزو افرادی باشید که اخبار مربوط به نسل بعدی آیفون را دنبال می‌کنند، پس باید با یکی از ویژگی‌های احتمالی نسل بعدی آیفون یا همان آیفون ۷ آشنا باشید. براساس شنیده‌ها، اپل در نسل بعدی آیفون خود برای کاهش هر چه بیشتر ضخامت این گوشی هوشمند درصدد حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری است. حال کمپانی چینی LeEco‌ پیش دستی کرده و اولین گوشی هوشمند مجهز به درگاه USB نو C را روانه‌ی بازار کرده که در آن اثری از جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیست. کمپانی LeEco‌ که در فرآیند تولید خودروی الکتریکی آستون مارتین نیز همکاری می‌کند، سه گوشی هوشمند جدید را معرفی کرده که شامل مدل‌های Le 2، Le 2 Pro و Le 2 Max 2 است. در این گوشی‌های هوشمند اثری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیست و LeEco از وجود یک درگاه USB نوع C‌ استفاده کرده که برای اتصال هدفون نیز باید از آن استفاده کرد. تاکنون تنها دو کمپانی اچ‌تی‌سی و JBL هدفونی را موسوم به Reflext Aware C با پشتیبانی از درگاه USB نوع C معرفی کرده بودند، اما LeEco‌ نیز به این جمع پیوسته و روی این گوشی‌های هوشمند دو نمونه‌ از ایرفون‌های متصل شونده به درگاه USB نوع C را قرار داده تا کاربران به راحتی بتوانند از این امکان استفاده کنند. هدفون‌های عرضه شده توسط LeEco اولین نمونه‌هایی هستند که از استاندارد Continuel Digital Lossless Audio Standard این کمپانی چینی پشتیبانی می‌کنند.

گوشی های هوشمند LeEco

سه گوشی هوشمند جدید این کمپانی چینی از نظر ظاهری نیز طراحی بسیار درخوری دارند. ظاهر این گوشی هوشمند مخصوصا با در نظر گرفتن شیارهای مربوط به آنتن بسیار شبیه به اچ‌تی‌سی ۱۰ است که اخیرا معرفی شده است. چینی‌ها سنسور اثر انگشت را نظیر بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی در پنل پشتی قرار داده‌اند. در پنل جلویی، استفاده از پنل یک دست شیشه‌ای باعث شده تا زمانی که نمایشگر خاموش است، احساس یکپارچه بودن پنل جلویی به کاربران القا شود.

دو گوشی هوشمند Le 2 و Le 2 Pro جزو دو گزینه‌ای هستند که از نظر ظاهری شباهت بسیاری داشته و در بین سه نمونه‌ی معرفی شده، ارزان‌ترین‌های موجود است. هر دو گوشی هوشمند مورد اشاره از وجود یک نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی در کنار باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای مدیاتک با معماری سه لایه اشاره کرد. LeEco‌ در L2 از وجود هلیو ایکس ۲۰ و در Le 2 Pro از وجود هلیو ایکس ۲۵ بهره می‌برد. هر دو گوشی هوشمند از وجود سنسور ۸ مگاپیکسلی در پنل جلویی بهره می‌برند، حال آنکه در در ال ای ۲ شاهد استفاده از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و در ال ای ۲ پرو شاهد استفاده از سنسور ۲۱ مگایکسلی به عنوان سنسور اصلی هستیم. سنسور مورد استفاده در ال ای ۲ پرو متعلق به سونی بوده و همان IMX230 است که در Moto X Pure Edtion نیز به کار گرفته شده است. ال ای ۲ از وجود حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین باید به ال ای ۲ پرو نیز اشاره کرد که از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی مشابه ال ای ۲ بهره می‌برد.

در نهایت به Le max 2 می رسیم که گران‌ترین نسخه‌ای است که معرفی شده است. این محصول از وجود نمایشگر ۵.۷ اینچی QHD در کنار تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و حسگر اثر انگشت مافوق صوت بهره می‌برد. ضمنا باید به باتری ۳٫۱۰۰ میلی آمپر ساعتی که از Quick Charge 3.0 استفاده می‌کند نیز اشاره کرد. سنسورهای مورد استفاده برای دوربین‌های اصلی و سلفی این گوشی هوشمند دقیقا مشابه ال ای ۲ پرو است، با این تفاوت که این نسخه از وجود لرزش گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. به برکت استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، این گوشی هوشمند قادر است اطلاعات را به صورت سه کاناله دریافت کند که از این رو سرعت دریافت اطلاعات را به ۳۷۵ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد.

قیمت این گوشی‌های هوشمند به ترتیب ۱۷۰ دلار برای ال ای ۲، ۲۳۰ دلار برای ال ای ۲ پرو و ۳۲۵ دلار برای نسخه‌ی پایه ال ای مکس ۲ است که در صورت سفارش نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخی ۶۴ گیگابایتی، قیمت این گوشی به ۳۹۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات