در سه ماهه‌ گذشته ۲۹۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته است

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا سال ۲۰۱۶ برای گوشی‌های هوشمند سال خوبی نخواهد بود چرا که طبق اعدادی که TrendForce اعلام کرد، امسال فروش جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهش رو به رو شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در بازار‌ گوشی‌های هوشمند دو شرکت هستند که بعنوان رهبر آن شناخته می‌شوند: اپل و سامسونگ. این دو شرکت درصد‌های بزرگی از بازار را در دستان خود دارند و در کنار هم اکثریت فروش گوشی‌های هوشمند را بدست آورده‌اند. حالا فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۹۲ میلیون عدد بوده که در نسبت سالانه نشان‌دهنده افتی ۱.۳ درصدی است. این افت فروش در مقایس سه ماه پی در پی برابر با ۱۸.۶ درصد است.

iphone 6 & 6 plus

یکی از بزرگترین دلایلی که بازار فروش گوشی‌های هوشمند با افت مواجه شده، کاهش فروش آیفون‌ها است. در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ تنها ۴۲ میلیون آیفون به فروش رفته که افت ۴۳.۸ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که در آن ۷۵ میلیون عدد آیفون فروخته شده بود. در مقیاس سالانه، افت فروش آیفون ۱۰ درصدی است و اپل در سال گذشته توانسته ۲۱۳ میلیون آیفون بفروشد. این اعداد و ارقام از فروش آیفون‌ها همچنین شامل ۴ اینچی SE که عضو جدید خانواده آیفون‌های اپل به حساب می‌آید نیز می‌شود. TrendForce برای آخرین مدل آیفون هم پیش‌بینی فروش سالانه ۱۵ میلیون واحدی کرده است.

galaxy-s7

از اپل که بگذریم، سراغ دیگر غول بازار گوشی‌های هوشمند، سامسونگ، می‌رویم. سامسونگ در سال قبل ۳۱۶ میلیون واحد گوشی هوشمند فروخته که با اعداد و ارقام سال پیش تقریبا برابری می‌کند. در این سه ماهه کمپانی کره‌ای موفق به فروش ۸۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده و در مقیاس سه ماهه پشت سر هم رشد ۲.۵ درصدی داشته است. این اعداد و ارقام درخشان به دلیل سه ماهه ابتدایی عرضه گکلسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج است.

بر خلاف کاهش فروش ۲۰ درصدی که هواوی نسبت به سه ماهه انتهای سال ۲۰۱۵ دچار شده، اما هنوز این شرکت چینی توانسته ۲۷ میلیون دستگاه را در این سه ماهه بفروشد. هواوی با این فروش خوب حالا سومین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند است.

پس از هواوی نوبت به لنوو می‌رسد که در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ موفق به فروش ۱۷ میلیون واحد گوشی هوشمند شده که البته نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ افتی ۵.۶ درصدی پیدا کرده است. در نهایت، در مقام پنجم شیائومی قرار گرفته که فروش خوبی را امسال تجربه کرده اما نسبت به لنوو در این سه ماهه نزدیک به یک میلیون گوشی هوشمند فروخته است. شیائومی همچنین در رسیدن به هدف‌های داخلی شرکت‌ هم دچار مشکل شده است. این شرکت معروف چینی به تامین کننده‌های خود گفته بود که برای فروش ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون واحدی گوشی هوشمند‌ها آماده شوند اما در طول سال ۲۰۱۵ این شرکت توانست کمی بیشتر از ۷۰ میلیون عدد دستگاه هوشمند به فروش برساند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات