تماشا کنید: خودروی فرمول یک ردبول در برابر موتور‌سیکلت موتو جی‌پی بی‌ ام و

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیست سیلوراستونِ (Silverstone) انگلستان که همه‌ساله میزبان مسابقات قهرمانی خودروهای تورینگ (BTCC) بوده، این بار پذیرای رقابتی متفاوت است. به نظر شما خودرو‌های فرمول یک سریع‌تر هستند یا موتورسیکلت‌های موتو‌ جی‌پی؟ با زومیت همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.
تبلیغات

رویارویی اتومبیل فرمول یک تیم ردبول با رانندگی دیوید کوتارد و موتور مسابقه‌ای تا دندان مسلح با رانندگی گای مارتین که یکی از بهترین رانندگان تیم مسابقات BMW است.

خودروی F1 تیم ردبول با نام RB8، یکی از بهترین مدل‌های این تیم به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۲ با بدست آوردن ۷ پیروزی از ۲۰ مسابقه‌، به راننده آن زمان خود، سباستین فتل کمک بسیاری کرد تا برای سومین بار به عنوان قهرمانی رقابت‌های فرمول یک برسد.

در طرف مقابل ابر موتورسیکلت مسابقه‌ای بی‌ام‌و BMW به نام Tyco که بر پایه‌ی مدل S1000RR ساخته شده، قرار دارد که به راحتی قادر است با سبز شدن چراغ همانند تیری رها شده از کمان در یک چشم بر هم زدن به نقطه‌ای سفید در جلوی شما تبدیل شود. قدرت ۱۹۳ اسب بخاری این سوپر بایک از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی به حجم ۱۰۰۰ سی‌سی تامین می‌شود که برای جا به جا کردن ۲۰۷ کیلوگرم وزن خود موتور،کار سختی پیش‌رو ندارد.

اگر از طرفداران مسابقات فرمول یک (Formula 1)  یا موتو جی‌پی (Moto GP) باشید می‌دانید که هر یک از نمونه‌های مسابقه‌ای نقاط مثبت و منفی مخصوص به خود دارند. به طور مثال به علت نسبت بسیار زیاد قدرت به وزن در این موتور سیکلت، شتاب‌گیری آن به طرز فوق العاده‌ای سریع است ولی در پیچ ها به علت کمبود چسبندگی راننده مجبور به کاهش قابل توجه سرعت خود است. اما در خودروی تیم ردبول با توجه به طراحی فوق‌العاده دقیق بالچه‌ها و جزئیات آیرودینامیکی بدنه، چسبندگی آن بر سر پیچ‌ها به حدی است که احساس می‌کنید اگر کمربند ایمنی وجود نداشت به راحتی از خودرو به بیرون پرتاب می‌شدید! این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی (بدون توربو) ساخت رنو استفاده می‌کند که سرعت کاری آن به بیش از ۱۸۰۰۰ دور بر دقیقه نیز می‌رسد.

به دلیل توانایی‌های بیشتر خودرو‌ی ردبول، رقابت بدین صورت برگزار شد که موتور سیکلت باید ۳ دور و اتومبیل ردبول ۴ دور پیست را طی کنند تا هرکدام که سریعتر به خط پایان رسیدند، به عنوان برنده معرفی شود.

به نظر شما کدام یک از این دو هیولا، برنده می شود؟ در ادامه شما را به تماشای این ویدیوی مهیج دعوت می‌کنیم.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با رقابت فرمول یک در برابر موتو جی‌پی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات