مک بوک ایر جدید با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از پایین آمدن قیمت مک بوک ایر 13 اینچی، این لپ‌تاپ به یکی از پرفروش‌ترین محصولات کامپیوتری اپل تبدیل شد و پس از رسیدن قیمت آن به ۹۹۹ دلار محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرد. حالا اپل در نسخه‌های جدید این لپ‌تاپ مشکل کمبود رم را با افزایش آن به ۸ گیگابایت رفع کرده است.
تبلیغات

مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی یکی از محبوب‌ترین محصولات کامیپوتری اپل است، اما دو ایراد عمده داشته است؛ چهار گیگابایت رم و رزولوشن کم صفحه‌نمایش. حالا یکی از مشکلات این لپ‌تاپ با رسیدن رم آن به هشت گیگابایت رفع شده است.

البته خرید مک‌بوک ایر با ۸ گیگابایت رم نیز در گذشته ممکن بود، اما باید برای خرید آن ۱۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر پرداخت می‌کردید. اما نسخه‌ی پایه ۴ گیگابایت رم داشت و باز کردن چند تب در مرورگر کروم کافی بود تا حافظه‌ی رم پر شود.

البته همچنان مک‌بوک ایر رزولوشن پایین دارد؛ این در حالی است که اپل محصولات دیگر خود را به صفحات نمایش رتینا مجهز کرده است که رزولوشن بالایی نیز دارند.

در حالی که برای داشتن رم ۸ گیگابایتی در گذشته باید ۱۰۹۹ دلار پرداخت می‌کردید، حالا تنها باید ۹۹۹ دلار بپردازید. در گذشته با پرداخت تنها ۲۰۰ دلار بیشتر می‌توانستید مک‌بوک پروی پایه را بخرید. لپ‌تاپی بسیار قدرتمندتر، با صفحه‌نمایش بهتر و وزنی تنها ۴۵۰ گرم بیشتر.

متاسفانه به نظر نمی‌رسد اپل مک بوک ایر را به صفحه‌نمایش رتینا مجهز کند و در ماه‌های آینده قیمت مک بوک ۱۲ اینچی را کاهش داده و کم کم مک بوک‌های ایر را که در نظر بسیاری، بهترین لپ‌تاپ‌های تاریخ هستند را بازنشسته کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات