به لطف پنل‌های AMOLED، سامسونگ در بازار نمایشگرهای کوچک و متوسط صدرنشین است

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ یکی از پیشروان استفاده از پنل‌های Super AMOLED است. بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط IHS هم اکنون بیشترین سهم را در بازار صفحه‌نمایش‌های کوچک و متوسط در اختیار این کمپانی کره‌ای قرار دارد. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی موسسه تحقیقاتی IHS منتشر شده، سامسونگ در بازار صفحه نمایش‌های کوچک و متوسط اول است. سهم قابل توجهی که این کمپانی در بازار صفحه‌نمایش‌ها بدست آورده را می‌توان تا حد زیادی به پنل‌های SuperAMOLED مرتبط دانست که امروزه در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده توسط IHS، صنعت نمایشگرهای سامسونگ ۲۳ درصد سهم بازار نمایشگر‌های کوچک و متوسط (۹ اینچ به پایین) را در اختیار دارد. پس از این غول کره‌ای، هم وطن آن یعنی ال‌جی ۱۶ درصد سهم بازار این نمایشگرها از آن خود کرده و در جایگاه دوم قرار دارد. شارپ با ۱۰ درصد و Innolux نیز با ۵ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. عرضه پنل‌های AMOLED در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال پیشن آن، تا ۵۴ درصد افزایش داشته است.

به دلیل کیفیت بالا و رنگ‌های بهتر در پنل‌های Super AMOLED، سامسونگ تعدا زیادی از این نوع پنل‌ها را به شرکت‌های چینی تولیدکننده تلفن‌ّهای هوشمند از جمله هوآوی عرضه کرده است. همچین گزارش شده که اپل اخیرا ۱۰۰ میلیون پنل AMOLED را به سامسونگ سفارش داده تا در آیفون بعدی خود به کار گیرد. چنین سفارشی یک امتیاز مثبت برای این کمپانی کره‌ای محسوب می شود.

به دلیل اینکه سامسونگ اخیرا پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را نیز به تازگی عرضه کرده، پیش‌بینی شده که سهم این شرکت در بازار صفحه نمایش‌های کوچک و متوسط باز هم افزایش خواهد یافت. شارپ نیز اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری عظیمی را در بخش صفحه نمایش‌های AMOLED انجام خواهد داد.

نظر شما در مورد پنل‌های Super AMOLED چیست؟ آیا پیش‌بینی‌ اشاره شده تحقق خواهد یافت و باز هم شاهد افزایش سهم سامسونگ در بازار صفحه‌نمایش‌های کوچک و متوسط خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات