وبگرد: دانستن اطلاعات لازم درباره ایدز با مرکز ملی پیشگیری از ایدز

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایدز یا نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود. بیماری ناشی از ویروس HIV دارای سه مرحله اصلی است. در ادامه وب‌سایتی به شما معرفی می‌کنیم که اطلاعات بسیاری در مورد این بیماری به شما می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بیماری ناشی از ویروس HIV دارای سه مرحله اصلی است. در مرحله اول (عفونت حاد) فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوآنزایی را تجربه کند. به همین دلیل معمولاً این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علائمی دنبال می‌شود که به این مرحله از بیماری، دوره نهفتگی گفته می‌شود. هر چقدر که بیماری پیشرفت پیدا کند، تداخل بیشتری با دستگاه ایمنی بدن پیدا می‌کند و باعث می‌شود که افراد به عفونت‌هایی مانند عفونت فرصت‌طلب و تومور دچار شوند، البته معمولاً در افرادی که دستگاه ایمنی آنها به خوبی عمل می‌کند تأثیرگذار نیست.

aids

HIV عمدتاً از طریق آمیزش جنسی محافظت نشده، انتقال خون آلوده، سرسوزن آلوده و از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی منتقل می‌شود. با توجه به این راه‌های انتقال ویروس HIV بسیاری از ما در معرض آن هستیم و باید بیشتر از همیشه مراقب باشیم تا دچار آن نشویم.

aids

وب‌سایت مرکز پیشگری از ایدز ایران تمام تلاش خود را می‌کند تا در بخش‌های گوناگونی مانند مشاوره، علایم، روش‌های پیشگیری، راه‌های انتقال و موارد بسیار دیگر اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار افراد مختلف قرار دهد. بسیاری از ما راه‌های پیشگیری از ایدز را نمی‌دانیم و استفاده از این وب‌سایت در داشتن اطلاعات بیشتر پیرامون ایدز بسیار مفید خواهد بود.

برای استفاده از این وبسایت به http://aids.ir/ مراجعه کنید.

وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات