۶ گوشی پرچمداری که امسال انتظار آمدنشان را می‌کشیم

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر گوشی‌های هوشمندی که هم‌اکنون در بازار موجود هستند، نمی‌توانند شما را تحت تاثیر قرار دهند، نگران نباشید، چرا که امسال دستگاه‌های پرچمدار و بالارده زیادی معرفی و به بازارها عرضه خواهند شد که هر کدام می‌توانند تبدیل به گزینه‌ی خرید بعدی شما شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر برای خرید گوشی هوشمند بعدی خود عجله‌ای ندارید، احتمالا صبر کردن برای خرید یک گوشی بالا رده در نیمه دوم سال بهتر خواهد بود. به این شکل شما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید و احتمال اینکه دستگاهی که مطابق با نیاز‌ها و خواسته‌های شما باشد را پیدا کنید، بیشتر می‌شود. حالا که قرار است چندین دستگاه هیجان انگیز تا پایان سال ۲۰۱۶ رسما معرفی شوند، بگذارید نگاهی داشته باشیم به بهترین دستگاه‌های که برای دیدنشان بسیار انتظار می‌کشیم. باید ببینیم غول‌های تکنولوژی قرار است با دستگاه‌های خود چه مواردی را ارائه کنند. 

one plus 3

۱. وان پلاس 3

وان‌پلاس هم‌اکنون نیز تایید کرده که دستگاه پرچم‌دار جدید این شرکت قرار است وان‌پلاس ۳ نام بگیرد. این دستگاه قرار است در ژوئن امسال معرفی شود. شرکت سازنده این دستگاه اعلام کرده که وان پلاس ۳ نسبت به نسل‌های قبل از طراحی جدیدی برخوردار خواهد بود. گفته می‌شود وان پلاس ۳ به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ که در گلکسی اس ۷، جی ۵ ال‌جی و اچ‌تی‌سی ۱۰ استفاده شده، مجهز خواهد بود. این گوشی هوشمند قرار است شبیه به نسل‌های قبل این دستگاه نمایشگری ۵.۵ اینچی داشته باشد. از لحاظ نرم‌افزاری نیز دستگاه جدید وان پلاس قرار است سیستم عامل اکسیژن را که بر پایه اندروید مارشمالو است اجرا کند.

وان پلاس تاکنون دستگاه‌های پرچم‌دار بسیار خوبی را معرفی کرده که از بهترین آن‌ها می‌توان به وان پلاس وان و وان پلاس ۲ اشاره کرد. حالا با نگاهی رو به جلو دوست داریم ببینیم وان پلاس ۳ قرار است چه ویژگی‌هایی را ارائه کند. اگر می‌خواهید یک دستگاه رده بالا و در حد دستگاه‌های پرچم‌دار را با وان پلاس ۳ در اختیار داشته باشید، وان پلاس ۳ یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین دستگاه‌های هوشمند خواهد بود.

moto-x-2016

۲. موتو ایکس جدید

موتورولا که اکنون در اختیار لنوو است، سال ۲۰۱۶ هنوز هیچ گوشی هوشمند پرچم‌داری را معرفی نکرده اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد. در حال حاضر موتورولا در حال ادامه دادن سری G و E گوشی‌های هوشمند خود است. لنوو رسما تایید کرده که همه گوشی‌های هوشمند Moto جدید از سنسور اثر انگشت برخوردار خواهند بود.

چند وقت تصویری از Moto X3 موتورولا با نمایشگری ۵ اینچی فاش شد. با این حال ۵ اینچی بودن نمایشگر پرچم‌دار جدید موتورولا بسیار بعید است. بنابراین Moto X3 احتمالا همان نسخه کوچک‌تر، با قدرت کمتر و نمایشگر کوچکتر پرچمدار موتورولا خواهد بود.

Moto X Pure از سال قبل به نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD مجهز شده بود و حالا برای پرچم‌دار جدید موتورولا هم باید همین خصوصیات را انتظار داشته باشیم. به احتمال بسیار زیاد همچنان برنامه Moto Maker پا بر جا خواهد بود و کاربران می‌توانند گوشی هوشمند موتو ایکس خود را با آن شخصی سازی کنند. 

موتورولا پول زیادی را برای سرمایه گذاری روی برند موتو خرج کرده و حالا باید با ساخت گوشی‌های هوشمند بسیار خوب انتظاراتی که از این برند می‌رود را همچنان حفظ کند.

note-6

۳. گلکسی نوت 6 سامسونگ

طبق سنت هر ساله انتظار داریم سامسونگ به زودی نسل ششم از گوشی‌های هوشمند سری نوت خود را معرفی کند. سامسونگ با استقبال زیادی در رابطه با دستگاه قبلی خود روبه‌رو شد و حالا قرار است این دستگاه را از قبل هم بهتر کند. گلکسی نوت ۶ احتمالا از نمایشگری ۵.۸ اینچی با رزولوشن QHD Super AMOLED برخوردار خواهد بود.

شبیه به گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج که اواخر سال قبل معرفی شدند، گلکسی نوت ۶ نیز ضدآب و گرد و غبار خواهد بود. از پردازنده این دستگاه می‌توان اکسینوس ۸۸۹۰ و اسنپدراگون ۸۲۳ کوالکام را انتظار داشت. دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی و حافظه رم ۶ گیگابایتی با اسکنر چشمی نیز می‌تواند از جمله خصوصیات دیگر این دستگاه باشد.

گذشته از همه این موارد انتظار داریم گلکسی نوت ۶ با قلمی پیشرفته‌تر هم معرفی شود. تاکنون همه گلکسی نوت‌هایی که معرفی شده‌اند از نسل قبل خود بهتر بوده‌اند و حالا باید ببینیم کمپانی کره‌ای قرار است چه ویژگی‌هایی را با گلکسی نوت ۶ معرفی کند.

iphone-7

۴ و ۵. آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

اپل، آیفون 6 و آیفون 6 اس پلاس را به عنوان دستگاه‌های ارتقا یافته از خانواده آیفون 6 و آیفون 6 پلاس معرفی کرد. اما امسال انتظار داریم که آیفون‌های جدید اپل که به احتمال بسیار زیاد آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خوانده می‌شوند، از ویژگی‌هایی مانند بدنه‌ای ضد آب، دوربین دوگانه در پشت دستگاه و پردازنده جدید A10 برخوردار باشند. از لحاظ اندازه و مقدار پیکسل همچنان ممکن است اپل دو اندازه ۴.۷ و ۵.۵ اینچی را به ترتیب با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل و ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ادامه دهد، در صورتی که تقریبا همه رقبای اپل در حال عرضه گوشی‌های هوشمندی با نمایشگر Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در سال ۲۰۱۶ هستند.

اپل احتمالا پایان شهریور یا اوایل مهر ماه از جدیدترین آیفون‌های خود پرده برخواهد داشت. 

nexus-htc

۶. نکسوس جدید

سال پیش گوگل به همراه دو شریک دیگر خود توانست دو دستگاه نکسوس جدید را معرفی کند. نکسوس بالا رده 6P حاصل همکاری گوگل و هواوی بود و نکسوس میان رده ۵.۲ اینچی نیز از همکاری گوگل و ال‌جی متولد شد. هنوز مشخص نیست گوگل قرار است با چه شرکت دیگری برای ساخت گوشی‌های هوشمند نکسوس همکاری کند اما این موضوع را می‌دانیم که یکی از آن‌ها احتمالا اچ‌تی‌سی خواهد بود و قرار است این دستگاه‌های جدید اندروید N را اجرا کنند.

همانطور که می‌دانید اچ‌تی‌سی به عنوان یکی از شرکای ساخت نکسوس قبل هم مطرح است و تبلت نکسوس 9 را همین شرکت ساخت. همینطور تصویر جدیدی از نکسوس اچ‌تی‌سی نیز به تازگی در ردیت منتشر شده که از به ارث بردن طراحی پرچم‌دار این شرکت خبر می‌دهد. دستگاه‌های جدید نکسوس احتمالا در شهریور یا مهر ماه عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات