DJI از قدرتمندترین پهپاد خود رونمایی کرد

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
صنعت پهپاد‌ها رفته رفته در حال پیشرفت‌های چشمگیری است. در این بین شرکت DJI یکی از کمپانی‌های خوش نام محسوب می‌شود که با محصولات با کیفیتی مانند فانتوم ۱ فانتوم ۴ آن را می‌شناسیم. حالا این شرکت از پهپاد جدید خود به نام M600 رونمایی کرده که هدف از تولید آن استفاده‌های صنعتی و نیز فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای در هالیوود است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

صنایع فیلم و تلویزیون در هفته جاری و در لاس‌وگاس طی مراسم سالانه ملی پخش کنندگان گرد یکدیگر آمده‌اند و کمپانی DJI نیز دو محصول جدید را معرفی کرده که هدف از تولید این دو محصول، استفاده در پروژه‌های پرهزینه هالیوودی است. کلودیا میراندا که برای فیلم Life of Pi برنده جایزه اسکار مدیریت فیلمبرداری شده برای معرفی Matrice 600 (M600) که قیمتی ۴۵۹۹ دلاری دارد، مورد استفاده قرار گرفته است. این محصول جدید قادر به حمل دوربین‌های سنگینی است که به منظور ثبت فیلم از آسمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

M600 مجهز به LightBridge 2 بوده که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تا فاصله ۴/۸ کیلومتری به صورت زنده استریم کند. سیستم مدیریت پرواز جدید این محصول A3 نام دارد و سه واحد جی‌پی‌اس و سه IMUs را در خود جایی داده که موقعیت دقیق مکانی این دستگاه را مشخص کرده و قادر به تکرار مسیر پرواز تعیین شده برای ثبت فیلم‌ از نماهای دور است. شرکت DJI بر این باور است که این نوع پرواز همچنین به کار مشتریانی که کارهای تجاری انجام می‌دهند خواهد آمد که به عنوان مثال می‌توان به کار خطرناک بررسی سکوهای نفتی اشاره کرد. پهپاد جدید M600 را می‌توانید از هم اکنون از طریق وب‌سایت شرکت سازنده خریداری کنید.

پهپادهای سری Ronin شرکت DJI مدتی است که مورد توجه و استفاده بسیاری از حرفه‌ای‌های سینما که به دنبال ثبات بالا در این نوع محصولات هستند، قرار گرفته است. علاوه بر مدل یاد شده، مدل Ronin-MX نیز با قیمت ۱۵۹۹ دلار معرفی شده که در واقع اولین محصول این شرکت به حساب می‌آید که شکل حلقوی دارد. این پهپاد با توجه به ملخ‌هایی که در آن مورد استفاده قرار گرفته، قادر به حمل طیف وسیعی از دوربین‌ها مانند Black Magic، کانن، پاناسونیک، RED، سونی و نیکون است. MX می‌تواند تا ۱۵ دقیقه با هربار شارژ کامل پرواز کرده و تا ۱۱ کیلوگرم وزن اضافه را حمل کند. همانند مدل Inspire 1، در مدل MX امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دوربین وجود دارد ولی برخلاف Inspire 1 در MX پس از چرخش کامل امکان لاک کردن دوربین در آن مکان وجود ندارد، اما می‌شود با چرخش خود پهپاد این مشکل را نیز رفع کرد.

اما مدل M600 با دوربین‌های سطح بالای Zenmuse کمپنای DJI نیز کار می‌کند. استفاده از یکی از این دوربین‌های سبک وزن، باعث خواهد شد تا بتوان به مدت ۲۵ دقیقه با هر بار شارژ با این پهپاد پرواز کرد که این مدت زمان در میان پهپادهای امروزی بسیار زیاد به حساب می‌آید. شرکت مورد بحث همچنین اعلام کرده که امشب از سه مدل دوربین حرفه‌ای و گران‌قیمت‌تر جدید خود نیز رونمایی خواهد کرد.

نظر شما در مورد این پهپاد جدید چیست؟ با استفاده از پهپادها در صنعت فیلمسازی موافق هستید؟ لطفا نظرات ارزشمندتان را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات