اندروید N از نمایشگرهای حساس به فشار لمس پشتیبانی خواهد کرد

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید اندروید N برخلاف نسخه‌های قبلی زودتر از موعد منتشر شده است و تا کنون به برخی ویژگی‌های جدید آن پی برده‌ایم. حالا خبر جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل، قرار است از نمایشگرهای حساس به فشار لمس نیز پشتیبانی کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اندروید N کار ر ا برای تولیدکنندگان ساده کرده تا بتوانند قابلیت لمس سه‌بعدی حساس به فشار مخصوص به خود را در صفحه نمایش دستگاه‌های تولیدی خود ایجاد کنند. امید است زمانیکه این ویژگی به صورت رسمی معرفی شود، گوگل نامی مناسب برای آن انتخاب کند چراکه هم اکنون نام 3D Touch توسط اپل به ثبت رسیده و اگر بخواهیم این امکان را «پشتیبانی از صفحه نمایش‌های حساس به فشار لمس» بنامیم، چندان خوشایند بنظر نمی‌رسد.

اما از کجا مشخص شده که چنین امکانی وجود دارد؟ پشتیبانی از میانبرهای لانچر یکی از قابلیت‌های بسیار هیجان انگیز در آخرین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید N است که در هفته گذشته منتشر شد. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به کاربران کمک کنند با ایجاد میانبر برای ورود مستقیم به بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌ها یا انجام عملیات‌ گوناگون، کارهای خود را سریع‌تر از قبل انجام دهند. یک توضیح فنی خوب در مورد قابلیت مورد اشاره، همان کاری است که اکنون دارندگان آیفون ۶ اس می‌توانند انجام دهند. در جدیدترین تلفن هوشمند پرچمدار کوپرتینویی‌ها یک منو به شکل پاپ‌آپ به کاربر اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری به بخش‌های خاصی از اپلیکیشن مورد نظرش مراجعه کند.

وب‌سایت Phandroid در مورد ویژگی مورد اشاره اینگونه توضیح داده است: «تیمی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Nova Luncher گرد یکدیگر جمع شده‌اند تا قابلیت تنظیم میانبرهای پویا را تست کنند. خلاصه کلام اینکه مشخص نیست در اندروید چگونه این‌گونه میانبرها فعال خواهند شد، اما روشی که احتمالا در نظر گرفته شده، استفاده از نمایشگرهای حساس به فشار است.

در هر صورت این توضیحات فنی مختصر بدان معنا نیست که اندروید N قطعا ویژگی جدیدی همانند 3D Touch را به کاربران ارائه خواهد کرد. بنابراین منتظر هستیم تا ببینیم آیا آنچه Phandroid اعلام کرده درست است یا خیر.

گوگل می‌گوید شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی خواستار آن هستند که در مورد این ویژگی توسط خود سیستم‌عامل ارائه شود و بنابراین احتمالا این کمپانی‌ها قصد توسعه روش‌های مخصوص به خود را به صورت جداگانه ندارند. این گفته یعنی بزودی شاهد محصولات بیشتری مانند Huawei Mate S خواهیم بود که مجهز به صفحه نمایش حساس به فشار است. احتمال زیادی وجود دارد که شرکت‌های یاد شده نیاز به پشتیبانی از توسعه‌دهنده شخص ثالث داشته باشند، زیرا در چنین شرایطی به جای بازسازی قابلیت حساسیت به فشار برای هر تولیدکننده، می‌توان یک بار کد آن را برای تمام محصولات اندرویدی ایجاد کرد.

البته باید خاطرنشان کنیم که با توجه به آنچه گفته شد، نباید انتظار داشته باشید که تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی جدید که در آینده معرفی خواهند شد از ویژگی مورد بحث بهره ببرند.

گوگل در مورد دلیل اینکه چرا نسخه‌های پیش‌نمایش اندورید N نسبت به نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل زودتر از موعد مورد انتظار منتشر شده‌، اعلام کرده این کار به منظور دریافت بازخورد از توسعه‌دهندگان و بهبود سرعت بروزرسانی به نسخه‌های جدیدتر اندروید توسط تولیدکنندگان انجام شده است. اگر قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش‌های حساس به فشار در خود سیستم عامل اندروید ایجاد شود، باعث می‌شود تا تولیدکنندگان، بجای صرف وقت برای ایجاد آن در سیستم‌های قدیمی‌تر، تمرکز خود را بر پشتیبانی از نسخه‌های جدید اندروید بگذارند.

شما در مورد این قابلیت جدید اندروید‌ N چه فکری می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات