همگام با پیشروان: کاری را انجام دهید که دوست دارید

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
می خواهید چه کاره شوید؟ از کار خود راضی هستید؟ تا چه حد از کار خود راضی هستید؟ این‌ها سوال‌هایی است که از مهم‌ترین سوال‌های زندگی هر فردی به شمار می‌آید.
تبلیغات

تا به حال شده است دلتان بخواهد چند زمینه‌ی کاری را به طور همزمان پیگیری کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است تبریک می‌گویم شما هم یکی از اعضای گروه ناهمتایان (ِDivergent) هستید! گذشته از شوخی خود من یکی از افرادی هستم که بیشتر اوقات دلم می‌خواهد زمینه‌های علمی، هنری یا فنی مختلفی را پیگیری کنم. کسانی که مثل من هستند گاهی درگیر فیزیک ذرات بنیادی می‌شوند و می‌خواهند فیزیکدان باشند و گاهی اوقات هم پی موسیقی را می‌گیرند و تبدیل به یک موزیکدان حرفه‌ای می‌شوند یا حتی به طور همزمان مطلب بنویسند!

ممکن است فکر کنید چنین افرادی از تصمیم گیری ضعیفی برخوردارند یا نمی‌توانند راه خود را به خوبی پیدا کنند ولی واقعیت این است که چنین افرادی در طول تاریخ کم نبوده‌اند و مشکلی هم نداشته‌اند! به عنوان مثال ابن سینا را در نظر بگیرید، پزشکی که فیلسوف نیز هست و در علم ریاضی و نجوم هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دستی هم در سیاست دارد! اگر فکر می‌کنید مثال‌های نزدیک‌تری از این مورد پیدا نمی‌شود شرودینگر را برایتان مثال می‌زنم، فیزیکدانی که دستی در فلسفه داشته و علایق خود در ادبیات و زیست شناسی را نیز دنبال می‌کرده است یا برتراند راسل که به قول خودش تا زمانی که فکرش درست کار می‌کرده به ریاضیات می‌پرداخته و پس از آن به دنبال فلسفه و سیاست رفته است!

عجیب است اما چنین افرادی همیشه وجود داشته‌اند و خواهند داشت، افرادی که در چندین زمینه‌ی مختلف علایق مختلفی داشته و هر از چند گاهی یکی از آن‌ها را بیشتر از دیگری پیگیری کرده‌اند در نتیجه به افرادی جامع العلوم تبدیل شده‌اند، افرادی که گاهی در قالب یک نویسنده و گاهی در قالب یک زیست شناس مولکولی به کار و فعالیت می‌پرداخته‌اند و کمتر به یک تخصص اکتفا کرده‌اند. چنین افرادی مزیت‌های مهمی دارند که به آن‌ها قابلیت‌های مهمی در انجام کارهایشان به نحوی سریع‌تر و بهینه‌تر می‌بخشد.

برای مثال چنین افرادی از قابلیت یادگیری بسیار سریع‌تری برخوردارند چرا که همیشه در حال یادگیری بوده‌اند! قابلیت مهم دیگری که این افراد را در زمره بی همتایان واقعی قرار می‌دهد توانایی آن‌ها در خلاقیت است. از آنجا که این افراد علایق بسیاری دارند حجم ورودی‌های آن‌ها نیز بسیار بیشتر از افراد معمولی است در نتیجه می‌توان انتظار داشت آنجایی که دیگران عرصه را خالی می‌کنند این افراد با تکیه بر دانش و مهارت چندگانه خود به ارائه‌ی راه حلی خلاقانه بپردازند.

در ادامه با امیلی واپینک همراه می‌شویم.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات