قبل از یک خرید بزرگ، برای آن دلایلی قانع کننده بنویسید

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گاهی اوقات بهترین راه برای شناسایی یک خرید خوب یا بد این است که دلایلی را برای آن خرید مکتوب کنیم. اگر نمی‌توانید خرید خود را با چند جمله قانع کننده روی کاغذ بیاورید، شاید بهتر است تا پول خور را همچنان در کیفتان نگه دارید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری از ما در زمان خرید یک کالا بسیار هیجان زده‌ایم و انگار می‌خواهیم تمام دغدغه‌های دیگر را فراموش کنیم و کالایی که به اصطلاح چشممان را گرفته خریداری کنیم. اما این هیجان زدگی می‌تواند گاهی اوقات پشیمانی‌های بزرگی را به بار آورد. 

خرید‌های بزرگ، مخصوصا آن‌هایی که برای خرید آن‌ها شک و تردید دارید، می‌توانند ناگهان تمام پولی که در مدت زمانی طولانی ذخیره کرده‌اید را به باد بدهد. در این زمان بهترین راه برای خرید یک کالا توضیح دادن درباره دلایلی است که باید آن خرید را انجام داد.

note-taking

این استدلال برای خرید نباید تنها برای خودتان قانع کننده باشد، بلکه این دلایل باید توانایی قانع کردن دیگران را هم داشته باشند. پس توضیحات یا دلایل خرید کالا و سرویس یا هر مورد دیگری را به دوست خود نشان دهید، برای یکی از اعضای خانواده خود بخوانید یا حتی با یکی از افرادی که به صورت آنلاین در ارتباط هستید مطرح کنید. اگر همه آن‌ها موافق باشند، حالا شما می‌دانید که در خرید خود دچار اشتباه نخواهید شد.

همچنین مدت زمانی که برای انجام این کار صرف می‌کنید نیز از عجله خرید شما کم می‌کند و عمل نوشتن دلایل نیز کمک می‌کند تا درباره خرید خود عمیق‌تر فکر کنید. بنابراین زمان بعدی که چیزی را برای خرید دیدید، سریعا کیف خود را بیرون نکشید و به جای آن یک خودکار و کاغذ داشته باشید و آن خرید را برای خود توضیح دهید.

چگونه دلایل خرید یا نخریدن را بنویسیم

برای اینکه دلایل خرید یا نخریدن کالا، سرویس یا مورد مورد نظر خود را لیست کنید یک برگ از کاغذ را به صورت عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و برای هر دو بخش آن تیتر‌های «خریدن» و «نخریدن» را قرار دهید. حالا سعی کنید در هر بخش دلایل آن را ذکر کنید تا در نهایت بتوانید با یک بخش از آن قانع شوید. البته همیشه تعداد دلایل ملاک نیست. در نوشتن دلایل خریدن یا نخریدن سعی کنید موارد حاشیه‌ای را ذکر نکنید و واقعا دلایل اصلی خود را ذکر کنید.

این روش باعث می‌شود تا تمایل خریدن را در مقابل مواردی حس کنید که به صورت منطقی می‌خواهند شما را از خرید منصرف کنند.

راه حل کسب اطمینان: اگر واقعا به خرید خود اطمینان دارید، سعی کنید دلایلی برخلاف آن خرید بنویسید. شاید دلایل زیادی برای خرید یک کالای گران قیمت برای شما وجود داشته باشد اما با نوشتن دلایلی برای نخریدن آن، می‌توانید مطمئن شوید که اگر تعداد دلایل انجام خرید بیشتر از تعداد دلایل انجام ندادن خرید باشد خرید درستی را انجام می‌دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات