آیا اچ تی سی 10 ضد آب است؟

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی بر خلاف یکی دو سال گذشته توانسته با گوشی اچ‌تی‌سی 10 به خوبی نظر کارشناسان و کاربران را جلب کند. پرچمدار اچ‌تی‌سی مشخصات جذاب زیادی دارد. اما یکی از سوالات مطرح شده این است که آیا اچ‌تی‌سی ۱۰ ضد آب و ضد گردوغبار است؟ برای پاسخ این سوال با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی امشب با معرفی پرچمدار خود نشان داد یک بار دیگر قصد دارد با قدرت وارد میدان رقابت با رقبای سرسخت خود شود. اچ‌تی‌سی ۱۰ مشخصات جذابی دارد و از دو دوربین در کلاس جهانی در جلو و پشت گوشی بهره می‌برد. اما در حالی که بسیاری از پرچمداران فعلی به صورت ضد آب و ضد گردوغبار عرضه می‌شوند، سوال اصلی اینجا است که پرچمدار سال ۲۰۱۶ اچ‌تی‌سی در این بخش چه وضعیتی دارد.

همان‌طور که اعلام شد اچ‌تی‌سی ۱۰ توانسته گواهینامه‌ی IP53 را کسب کند که نه تنها این گوشی کاملا در مقابل گردوغبار مقاوم نیست، بلکه اسپری قطرات آب نیز ممکن است این دستگاه را با مشکل روبرو کند.

بسیاری از گوشی‌های رده‌بالا و ساعت‌های هوشمند امروزی گواهی‌نامه‌های IP66 و IP67 را اخذ کرده‌اند. عدد اول به معنای میزان مقاومت در مقابل گردوغبار (خاک) است که هر چه بیشتر باشد نشان می‌دهد ذرات خاک کمتری وارد گوشی شده و در نتیجه میزان خسارت وارده به حداقل می‌رسد. عدد دوم نشان‌دهنده‌ی میزان مقاومت در مقابل مقدار آبی است که گوشی را با مشکل روبرو می‌کند.

به عنوان مثال عدد ۶ به عنوان شماره‌ی دوم به این معنی است که گوشی چه در مقابل قطرات مایع چه در مقابل خیس شدن مقاومت خوبی دارد؛ ولی نمی‌توان آن را به مدت طولانی در آب غوطه‌ور ساخت. اما عدد ۷ نشان‌دهنده‌ی مقاومت خوب حتی هنگام غوطه‌ور شدن در آب است؛ ولی مدت زمان غوطه‌وری نیز اهمیت دارد.

همان‌طور که حدس می‌زنید عدد ۳ در گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰ به هیچ عنوان مقاومت خوبی را نشان نمی‌دهد و این گوشی می‌تواند قطرات آب نهایتا ۶۰ درجه با پاشش عمودی را تحمل کند و از دیگر جهات نمی‌توان آب را بر روی آن اسپری کرد. یادتان باشد حتی در هوای بارانی حواستان به گوشی باشد و اگر قطرات آب روی آن بود، بلافاصله قطرات موجود را خشک کنید.

پر واضح است که این شرایط برای یک پرچمدار در این سطح نمی‌تواند ایده‌آل باشد. به ویژه اگر بخواهیم اچ‌تی‌سی ۱۰ را با دیگر گوشی‌های ضد آب امروزی مانند گلکسی اس ۷ سامسونگ که با روکش فوق ضد آب پوشانده شده است، مقایسه کنیم.

به نظر شما مشکلاتی از این دست می‌تواند در تصمیم شما برای خرید اچ‌تی‌سی ۱۰ موثر باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات