فبلت جدید لنوو با صفحه نمایش بزرگ 7 اینچی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
شاید زمانیکه سامسونگ برای اولین بار، گلکسی نوت را با صفحه‌نمایش بزرگش معرفی کرد، بسیاری فکرش را هم نمی‌کردند که این محصول پایه‌گذار یک دسته‌بندی جدید به نام فبلت در تلفن‌های هوشمند شود. شرکت‌های زیادی دست به تولید چنین محصولاتی زده‌اند که لنوو نیز یکی از آن‌ها است و حالا محصولی به نام Lenovo Phab را با صفحه‌نمایش غول‌ پیکر ۷ اینچی، معرفی کرده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

گلکسی نوت سامسونگ باعث شد تا دسته‌بندی جدید در بخش تولید تلفن‌های هوشمند ایجاد شود که امروزه آن‌ها را به نام فبلت می‌شناسیم. این دستگاه‌ها در واقع محصولاتی بین تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها هستند. بر خلاف نظر بسیاری از مخالفان اولیه‌ی این سری محصولات، امروزه شاهد این هستیم که شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در زمینه‌ی تولید تلفن‌های هوشمند، اکثرا به سمت تولید فبلت‌ پیش رفته و محصولاتی را در این دسته ساخته‌اند. فبلت‌ها صفحه‌نمایش‌هایی ۵ اینچی و بزرگتر دارند و در طی چند سال اخیر، کمپانی‌ها فبلت‌هایی با صفحه‌نمایش‌ بزرگتر نیز تولید کرده‌اند و تقریبا در هر مدل جدیدی شاهد افزایش اندازه‌ی نمایشگر فبلت‌ها هستیم و حالا می‌توان گفت عمده این محصولات با صفحه‌نمایش‌هایی ۵ تا ۶ اینچی تولید می‌شوند. لنوو اما به طور دقیق بر این اصل نانوشته‌ی اندازه‌ی فبلت‌ها پایبند نبوده و حالا قصد دارد محصولی جدید در این حوزه تولید کند که از صفحه‌نمایش ۷ اینچی بزرگی بهره می‌برد.

همانطور که احتمالا می‌دانید لنوو هم اکنون مالک شرکت موتورولا است که تجربه‌ی ساخت چند دستگاه‌ه با صفحه‌نمایش بزرگ را دارد. اما Lenovo Phab جدید واقعا اندازه‌‌ی غیر معقولی دارد که کوچکتر از ۶/۹۸ اینچ نیست و این یکی از مهم‌ترین نکات در مورد محصول یاد شده است.

گلکسی مگا سامسونگ نیز مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ ۶/۳ اینچی بوده و حالا لنوو پا را فراتر گذاشته و می‌خواهد یک محصول میان‌رده را برای بازارهای نوظهور بسازد. پنل ۶/۹۸ اینچی محصول جدید لنوو، رزولوشن ۷۲۰p را ارائه می‌دهد که باعث شده نتوان آن را حتی با دستگاه‌های میان‌رده‌ی دیگر مقایسه کرد. در دل این دستگاه نیز پردازده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰ به عنوان مغز متفکر آن انجام وظیفه می‌کند و در کنار آن هم ۲ گیگابایت رم در نظر گرفته شده است. این محصول فقط در مدل ۱۶ گیگابایتی تولید خواهد شد؛ ولی با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی داخلی وجود دارد.

دوربین اصلی دستگاه از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در جلوی گوشی هم دوربینی ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده که می‌توان از آن به منظور گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های تصویری استفاده کرد. امکانات ارتباطی این فبلت تقریبا کامل بوده و از شبکه‌های 4G LTE، Wifi 820.11 b/g/n، جی‌پی‌اس و بلوتوث ۴ پشتیبانی می‌کند. در بخش نرم‌افزاری نیز، لنوو رابط کاربری انحصاری خود با نام Vibe UI را که بر روی اندروید ۵/۱ سوار شده، ارائه می‌کند. تصاویر این رابط کاربری را می‌توانید در عکس‌های زیر مشاهده کنید. این رابط کاربری باعث می‌شود بدون نیاز به داشتن دست‌هایی بزرگ نیز بتوانید راحت‌تر با فبلت مورد بحث کار کنید.

یکی از مزایای دستگاه‌های بزرگ این است که می‌توان باتری بزرگی را در دل آن‌ها قرار داد که ظرفیت بالایی برای ذخیره‌سازی انرژی داشته باشد. لنوو نیز سعی کرده از این ویژگی استفاده کند و یک باتری  ۵۲۵۰ میلی‌آمپری را در فبلت جدید خود قرار داده است. با توجه به چنین مشخصاتی، باید انتظار داشت که این محصول از نظر عملکرد، استقامت بالایی را از خود نشان دهد.

در حال حاضر این محصول در هند عرضه شده و قیمت آن حدودا ۱۸۵ دلار است. Lenovo Phab در روز ۲۱ آوریل سال میلادی جاری (۲ اردیبهشت) از طریق فروشگاه فیلپ‌کارت در یک فروش سریع در دسترس خریداران خواهد بود؛ ولی با این وجود هنوز اطلاعی از زمان دقیق عرضه‌ی این محصول در بازارهای خارج از هند در دسترس نیست. پس برای یافتن پاسخ این سوال باید صبر کنیم تا ببینیم عرضه‌ی این فبلت برای سایر نواحی جهان چه زمانی خواهد بود و آیا اصلا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. در زیر می‌توانید تصاویر دیگر این محصول را مشاهده کنید. برای مشاهده‌ی تصاویر در اندازه‌ی اصلی بر روی آن‌ها کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات