اچ تی سی 10 رونمایی شد: تراشه اسنپدراگون 820، نمایشگر 5.2 اینچی QHD و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اچ تی سی دقایقی پیش نسل جدید پرچمدار خود را با نام اچ تی سی 10 معرفی کرد. اچ‌تی‌سی امیدوار است تا با این گوشی هوشمند بتواند در برابر رقبایی نظیر گلکسی اس ۷ و جی ۵ ال‌جی رقابت کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که پیش بینی می‌شد اچ‌‌تی‌سی دقایقی پیش گوشی هوشمند خود را که اچ‌تی‌سی ۱۰ نام دارد، رونمایی کرد. تایوانی‌ها امیدوارند بتوانند با این گوشی هوشمند در برابر رقبایی نظیر گلکسی اس ۷، جی ۵ و آیفون ۶ اس و آیفون ۷ اپل به رقابت بپردازند.

HTC 10

اچ‌تی‌سی سعی کرده بود تا از هفته‌ها پیش با انتشار تیزرهای مختلف به ایجاد یک شو تبلیغاتی درباره‌ی اچ‌تی‌سی ۱۰ بپردازد. هرچند اطلاعات ارائه شده توسط اچ‌تی‌سی محدود بود، اما این کمپانی به این موضوع اشاره کرده که اچ‌تی‌سی ۱۰ از وجود دوربینی قدرتمند در کنار باتری با شارژدهی بالا بهره می‌برد.

اچ‌تی‌سی گوشی هوشمند خود را با بهره‌گیری از ترکیب شیشه‌ و بدنه‌ی فلزی طراحی کرده است. در اچ‌تی‌سی ۱۰ شاهد استفاده از پنل شیشه‌ای یکپارچه در جلو و اتصال آن به بدنه‌ی فلزی در پشت گوشی هستیم.

اچ تی سی 10

از مشخصات فنی اچ‌تی‌سی ۱۰ باید به نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن QHD، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

با توجه به مشکلات پیش آمده برای وان ام ۹ که برگرفته از گرم شدن این گوشی هوشمند بود، اچ‌تی‌سی اعلام کرده که گوشی هوشمند خود را ۱۶۸ ساعت در معرض حرارت پایین و بالا قرار داده تا استحکام بدنه‌ی این گوشی هوشمند تضمین شود. شنیده‌ها حکایت از این دارد که تایوانی‌ها این گوشی را در معرض دمای -۲۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد قرار داده‌اند. همچنین باید به پرت کردن ۱۰٫۰۰۰ باره‌ی این گوشی و تست‌های مربوط به خراش اشاره کرد.

htc 10

همانطور که اچ‌تی‌سی در تیزرهای تبلیغاتی خود اشاره کرده بود، این گوشی هوشمند از دوربینی بهره می‌برد که لقب اولین لنز با دیافراگم F/1.8 را که از وجود لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد، به خود اختصاص داده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اچ‌تی‌سی ۱۰ از نوع اولترا پیکسل ۲ بوده و قابلیت‌های متعددی دارد که می‌توان به امکان ضبط ویدیو‌های 4K، ویدیو‌های اسلوموشن تا سرعت ۱۲ بار کمتر و ویدیو‌های هایپرلپس اشاره کرد. لنز F/1.8 در پنل پشت و جلوی گوشی قرار گرفته تا کاربرانی را که به تصاویر سلفی علاقه دارند را نیز راضی کند با این تفاوت که رزولوشن سنسور جلویی ۵ مگاپیکسل است. سنسور مورد استفاده در این دوربین ۱۲ مگاپیکسل بوده و اندازه‌ی هر پیکسل ۱.۵۵ میکرون است. همچنین دوربین به سیستم فوکوس خودکار لیزری در پشت مجهز است و در دوبین پنل جلویی لنز وایدتر بوده و یک فلاش نیز روی آن تعبیه شده است. این دوربین که از فرمت RAW پشتیبانی می‌کند به گونه‌ای توسعه یافته تا در کمتر از ۰.۶ ثانیه قابل استفاده باشد.

اچ تی سی 10

اچ‌تی‌سی اعلام کرده که این گوشی هوشمند اولین نمونه‌ای در جهان است که از قابلیت ضبط صدا ۲۴ بیت با رزولوشن بالا بهره می‌برد. این گوشی قادر است صدا را ۲۵۶ بار با کیفیت‌تر از ضبط معمولی صدا ذخیره کند. همچنین باید به آمپلی فایر تعبیه شده برای هدفون اشاره کرد که صدا را تا دو برابر با قدرت بیشتر از آمپلی فایر هدفو‌ن‌های دیگر پخش می‌کند. سیستم صوتی بوم ساند بلندگوهای اچ‌تی‌سی ۱۰، به صورت tweeter و woofer مجزا طراحی شده و هر یک نیز دارای آمپلی فایر اختصاصی خود هستند.

در مورد صفحه‌ی نمایش نیز باید به این نکته اشاره کرده که نمایشگر ۵.۲ اینچی QHD این گوشی، تصاویر را تا ۳۰ درصد با رنگ بیشتر نشان می‌دهد. همچنین قدرت پاسخگوی نمایشگر لمسی در مقایسه با سایر نمونه‌های موجود در بازار، تا ۵۰ درصد بیشتر است. اچ‌تی‌سی اعلام کرده که سنسور اثر انگشت تعبیه شده در پنل جلویی قادر است در حالت پیش فرض در کمتر از ۰.۲ ثانیه اثر انگشت را شناسایی کند و در طول زمان نیز این زمان کاهش می‌یابد. همچنین باید به زمان شارژ باتری تا ۵۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه اشاره کرد.

یکی از نکات جالب توجه در مورد رابط گرافیکی اچ‌تی‌سی ۱۰، امکان سازماندهی اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها در قالب Freestyle Layout است. با استفاده از این قابلیت می‌توان آیکون‌ها، استیکرها و ویجت‌ها را در هر صفحه‌ای در قالب لایه‌ها و گروه‌های مختلف سازمان‌دهی کرد.

باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را می‌توان با استفاده از کابل ارتباطی که از درگاه USB نوع C‌ استفاده می‌کند، شارژ کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

htc10
htc10
htc10
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات