Hasselblad دوربین 100 مگاپیکسلی H6D-100c و دوربین 50 مگاپیکسلی H6D-50c را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری هم در کنار سایر تکنولوژی‌ها روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. حالا Hasselblad دو محصول جدید در رده دوربین‌های قطع متوسط (medium format cameras) سطح بالا معرفی کرده که H6D-100c و H6D-50c نام دارند و به ترتیب از لنزهایی با سنسور ۱۰۰ و ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

کمپانی Hasselblad که سازنده‌ی دوربین‌های ماژولار سطح بالا است، دو محصول جدید به نام‌های H6D-100c و H6D-50c معرفی کرده که دوربین اول مجهز به سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی CMOS و دومی مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی CMOS است. علاوه بر رزولوشن بسیار بالا، مدل 100c می‌تواند به صورت 4K و در فرمت RAW نیز فیلم‌برداری کند و اولین دوربین قطع متوسط باشد که قادر به انجام این کار بوده و این در شرایطی است سایر دوربین‌های این دسته نهایتا با کیفیت 1080p و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قادر به ضبط فیلم هستند.

سرعت شاتر هر دو محصول مورد اشاره از ۶۰ دقیقه به 1/2000th ثانیه می‌رسد و محدوده‌ی ISO آنها نیز تا ۱۲۰۰۰ در مدل 100c افزایش یافته و ۱۵ محدوده‌ی داینامیک توقف در مدل 100c و ۱۴ محدوده‌ در مدل 50c است. همچنین حالت Burst mode (عکس پشت سر هم) در مدل اول ۱/۵ فریم بر ثانیه و در مدل دوم ۲/۵ فریم بر ثانیه اعلام شده و در کنار این مشخصات دو محصول مورد بحث از USB 3.0 Type-C، وای‌فای، HDMI و دو اسلات کارت حافظه CFast و SD پشتیبانی می‌کنند. صفحه‌نمایش لمسی این دوربین‌ها ۳ اینچی بوده و از H Lens هم به صورت کامل پشتیبانی می‌کنند.

قیمت مدل H6D-100c و 50c نیز به ترتیب ۳۲,۹۹۵ دلار و ۲۵,۹۹۵ دلار تعیین شده است.

نظر شما در مورد این دو دوربین جدید چیست؟ آیا واقعا برای کاربران معمولی وجود سنسوری ۱۰۰ و ۵۰ مگاپیکسلی نیاز است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات