اکسپریا پروژکتور، هر سطحی از خانه یا محل کار شما را به نمایشگر لمسی تعاملی تبدیل می‌کند

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سونی در کنگره‌ی جهانی موبایل، از چند ابزار جدید از جمله ویدیو پروژکتور تعاملی با نام Xperia Projector رونمایی کرد؛ اما در MWC چندان به جزئیات آن پرداخته نشد تا امروز که در جلسه‌‌ای که با حضور خبرنگاران در مقرر اصلی این شرکت برگزار شد، کارکردن آن به طور کامل به نمایش گذاشته شد. همراه زومیت باشید تا با این محصول جالب و کاربردی بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

اکسپریا پروژکتور اولین بار در MWC 2016 رونمایی شد. این محصول که در حال حاضر یک طرح مفهومی است، به گفته‌ی سونی تا مرحله‌ی نهایی فاصله زیادی ندارد و به عنوان بخشی از ابزارهای هوشمند خانواده‌ی اکسپریا (Smart Products) وارد بازار جهانی می‌شود.

سونی امروز در مقرر اصلی خود میزبان خبرنگاران کشورهای مختلف بود و در بخشی از نشست‌های خود به معرفی Xperia Projector پرداخت. از آنجایی که نماینده‌ی زومیت نیز در این نشست حضور داشته، در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری را درباره‌ی اکسپریا پروژکتور در اختیار شما قرار دهیم.

Xperia Projector

اکسپریا پروژکتور (Xperia Projector) در واقع یک پروژکتور پرتابل و کوچک است که می‌تواند تصویری تا سایز ۱۸ اینچ را بر روی هر سطحی به نمایش درآورد. اما پروژکتورهای بسیاری در بازار وجود دارند که چنین کاری را انجام می‌دهند؛ پس پروژکتور سونی چه تفاوتی با رقبا می‌کند؟ اولین نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی این پروژکتور آن است که تصویر مورد نظر را از فاصله‌ی بسیار کم (چند سانتی‌متر) بر روی سطح می‌تاباند و از این بابت می‌توان از آن بر روی میز، سطح اتاق، روی میز اتاق خواب یا هر جای دیگری استفاده کرد و تصویر مورد نظر را روی سطح دلخواه به نمایش درآورد. قابلیت متمایزکننده‌ی بعدی این پروژکتور، تعاملی بودن آن است. با اکسپریا پروژکتور می‌توانید سطحی که تصویر بر روی آن تابیده می‌شود را لمس کرده یا بر روی آن ژست‌های حرکتی مثل سواپ کردن را تجربه کنید. به این ترتیب همچون گوشی هوشمند یا تبلت خود می‌توانید سطح دیوار یا میز کار خود را لمس کرده و دستورات را اجرا کنید.

Xperia Projector

این پروژکتور حتی بدون برق نیز می‌تواند تصویر مورد نظر شما را پخش کند و در حال حاضر با هر بار شارژ  تا ۴ ساعت تصویر مداوم پخش می‌کند.

اما اکسپریا پروژکتور چه کاربردی دارد و کجا می‌توان از آن استفاده کرد؟

اکسپریا پروژکتور می‌تواند ساعت، وضعیت آب و هوا یا تقویم و اطلاعاتی از این دست را بر روی دیوار اتاق شما پخش کند یا نقش قاب عکس دیجیتالی را در اتاق خواب ایفا کند. از آنجایی که با یک ابزار هوشمند روبرو هستیم می‌توانیم تنظیم کنیم که ساعت خاصی تصویر خاصی را پخش کند یا هر زمان که مایل بودید روی دیوار انگشت خود را حرکت دهید تا بین ساعت یا تقویم یا قاب عکس یا موارد دیگر تغییر وضعیت دهد.

اگر بخواهید از این پروژکتور در خانه استفاده کنید می‌توانید از آن به عنوان محلی برای نمایش یادداشت‌های خانوادگی خود بهره ببرید. به عنوان مثال می‌توانید یادداشتی را برای پدر خود بگذارید تا وقتی به خانه آمد ببینید یا برعکس نکته‌ای را به فرزند خود یاددآوری کنید.

Xperia Projector

از آنجایی که می‌توان بر روی این ویدیو پروژکتور اپلیکیشن نصب کرد، امکان استفاده از آن برای ویدیو چت‌ با دوستان و خانواده‌ی وجود دارد. همچنین از این پروژکتور قابل‌حمل برای اجرای اپلیکیشن‌های سرگرمی هم می‌توان بهره برد.

در تجربه‌ی کار با این پروژکتور باید بگوییم که تصویر پخش شده حتی در محیط روشن نیز کیفیت مطلوبی دارد؛ اما برای نتیجه‌ی بهتر نباید محیط خیلی روشن باشد. سطح تعاملی در اکثر شرایط بصورت خوب عمل می‌کند و لمس یا ژست‌های حرکتی را درست تشخیص می‌دهد؛ اما برخی اوقات نیز لمس انگشت درست تشخیص داده نمی‌شود و باید این کار را چند بار انجام دهید تا نتیجه حاصل شود. سونی می‌گوید که محصول وقتی روانه‌ی بازار شود چنین مشکلی نخواهد داشت. این محصول برای دکور خانه یا ارائه‌ی اطلاعات مفید در محل کار بسیار جالب و جذاب به نظر می‌رسد؛ مخصوصا اینکه امکان توسعه‌ و تولید اپلیکیشن برای آن وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات