KGI: با وجود معرفی اپل واچ 2 در سال 2016، فروش این ساعت هوشمند ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته شاهد انتشار خبری بودیم که نشان از احتمال معرفی اپل واچ ۲ در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل داشت. حال پیش‌بینی تحلیل‌گران نشان از این دارد که فروش اپل واچ با وجود عرضه‌ی اپل واچ ۲ در سال ۲۰۱۶ با کاهش ۲۵ درصدی روبرو خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش جدید موسسه‌ی KGI‌ که بازتاب‌دهنده‌ی نظرات تحلیل‌گر نام آشنای این کمپانی، مینگ چی کو است، اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی با وجود رونمایی و عرضه‌ی اپل واچ ۲، با کاهش ۲۵ درصدی فروش ساعت هوشمند این کمپانی روبرو شده است. مینگ چی کو اعلام کرده که اپل در هشت ماه پس از عرضه‌ی ساعت هوشمند خود در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شده تا بیش از ۱۰.۶ میلیون دستگاه اپل واچ به فروش برساند؛ حال آنکه این آمار در سال ۲۰۱۶ با وجود رونمایی از اپل واچ ۲ کاهش پیدا خواهد کرد. بر این اساس اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی با وجود فرصت ۱۲ ماهه برای فروش این ساعت هوشمند و همچنین عرضه‌ی اپل واچ ۲ تنها ۷.۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند به فروش خواهد رساند.

مینگ چی کو بازار ابزار‌های پوشیدنی و مخصوصا ساعت‌های هوشمند را نابالغ خوانده که همین موضوع باعث می‌شود تا فروش این گجت در سال جاری میلادی با کاهش روبرو باشد. از جمله‌ی مواردی که باعث شده تا KGI فروش اپل واچ در سال ۲۰۱۶ را نزولی گزارش کند، نبود قابلیت‌های کاربردی نظیر عمکلرد مستقل از آیفون، نبود اپلیکیشن‌های کاربردی و عمر محدود باتری است. عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم، دلایل کلیدی برای کاهش فروش اپل واچ در سال جاری میلادی است. برخلاف گزارشی که دیروز منتشر شده، مینگ چی کو آغاز تولید انبوه اپل واچ ۲ را در سه ماهه‌ی سوم عنوان کرده و عرضه‌ی آن پس از رونمایی به همراه آیفون ۷ را وعده داده است؛ از این‌رو باید در پاییز سال جاری در انتظار عرضه‌ی اپل واچ ۲ به بازار باشیم.

کو در گزارش خود به شماری از ویژگی‌های احتمالی اپل واچ ۲ نیز اشاره کرده و همچنین اعلام کرده که اپل واچ نیز از بازه‌ی بروزرسانی نظیر آیفون پیروی خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده اپل واچ ۲ در کنار تغییرات محدود ظاهری، شاهد تغییراتی از نظر مشخصات فنی خواهد بود. بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده، علاقمندان به اپل واچ باید برای مشاهده‌ی تغییرات بنیادی در ظاهر این ساعت هوشمند، به انتظار سال ۲۰۱۷ و عرضه‌ی نسل بعدی این ساعت هوشمند بنشینند. مینگ چی گو، استفاده از ظاهر یکسان با نسل اول اپل واچ را دلیل اصلی برای کاهش فروش ساعت هوشمند اپل خوانده است.

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، برایان وایت با انتشار گزارشی در روزهای گذشته، از این موضوع پرده برداشته بود که اپل واچ ۲ با بدنه‌ای که ۴۰ درصد باریک‌تر از نسل اول خواهد بود، روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین وی زمان رونمایی از این ساعت هوشمند را همزمان با کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل خوانده بود.

تاکنون شایعات مختلفی در مورد اپل واچ ۲ و ویژگی‌های احتمالی این ساعت هوشمند منتشر شده که می‌توان از آن جمله به اضافه شدن دوربین برای برقراری مکالمات فیس‌تایم و قابلیت اتصال به وای‌فای اشاره کرد.

باید دید که اپل نسل بعدی ساعت هوشمند خود را با چه ویژگی‌هایی روانه‌ی بازار می‌کند؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات