وال استریت ژورنال: دیلی میل یکی از مشتریان یاهو است

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
یاهو که زمانی یکی از غول‌های جستجو بود، حال در پی آن است تا کسب و کار اصلی خود را واگذار کند. پس از انتشار این خبر در هفته‌های اخیر، حال وال استریت ژورنال گزارش داده که کمپانی مادر Daily Mail درصدد تصاحب یاهو با شراکت کمپانی‌های دیگر است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی مادر رسانه‌ی نام آشنای بریتانیا یا همان دیلی میل درصدد آن است تا بخش اخبار و رسانه‌ی کمپانی یاهو را تصاحب کند. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که Daily Mail and General Trust مذاکراتی را با چند کمپانی خصوصی دیگر در مورد شراکت برای خرید این بخش از یاهو داشته است.

FMGT با تایید این موضوع اعلام کرده که با توجه به موفقیت DailyMail.com در کنار Elite Daily، این موسسه در پی آن است تا با یاری چند کمپانی سرمایه‌گذاری دیگر به خرید بخش اخبار و رسانه‌ی یاهو اقدام کرده و پیشنهاد خود را برای در اختیار گرفتن این بخش ارائه کند. دیلی میل اعلام کرده که هنوز مذاکرات، مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و مشخص نیست که آیا این موضوع به توافق خواهد رسید یا خیر.

به طور حتم بسیاری از شما نام دیلی میل را شنیده‌اید و این آژانس خبری را می‌شناسید. اما باید بدانید که کمپانی مادر دیلی میل DMGT، فقط شامل این موسسه نبوده و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های رسانه‌ای را انجام می‌دهد؛ بطوریکه درآمد کسب شده توسط این موسسه بصورت سالیانه بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار است.

اما تصاحب بخش خبر و رسانه‌ی یاهو چه سودی را عاید این کمپانی بریتانیایی خواهد کرد؟ یکی از اولین مواردی که در مورد تصاحب یاهو توسط دیلی میل به ذهن خطور می‌کند، افزایش نفوذ این رسانه در کشور آمریکا است. DMGT سال گذشته کمپانی Elite Daily را با پرداخت بیش از ۴۷ میلیون دلار خریداری کرد. به گفته‌ی جان اشتاینبرگ، مدیرعامل آمریکای شمالی DMGT، تصاحب Elite Daily بدین منظور انجام شد تا بازوی آمریکایی دیلی میل بتواند با کمپانی‌هایی نظیر یاهو و AOL رقابت کند. از جمله زیرمجموعه‌های DMGT در کنار دیلی میل می‌توان به میل آنلاین، الایت دیلی و همچنین The mail‌و Metro اشاره کرد.

براساس شنیده‌ها، DMGT برای تصاحب یاهو یا ۶ کمپانی سر میز مذاکره نشسته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان جنرال آتلانتیک اشاره کرد.

پس از تلاش‌های فراوان، یاهو تاریخ ۱۸ آوریل یا ۳۰ فروردین را آخرین مهلت برای دریافت پیشنهادات خرید اعلام کرده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که بیش از ۴۰ کمپانی برای تصاحب یاهو اظهار علاقه کرده و پیشنهادات خود را بصورت مخفی در اختیار یاهو قرار داده‌اند. از جمله‌ی سایر کمپانی‌هایی که در پی خرید یاهو است، باید به ورایزن اشاره کرد که کمپانی AOL را نیز تصاحب کرده است.

نظر شما در مورد فروش یاهو و مشتریان احتمالی آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات