فراخوان 173 هزار دستگاه هیوندای سوناتا 2011

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم مالک یک هیوندای سوناتا هستید خوب به این خبر توجه کنید. هیوندای در ماه جاری ۱۷۳ هزار دستگاه سوناتا YF را بخاطر وجود مشکل در سیستم فرمان فراخوان خواهد کرد. با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این فراخوانی مطلع شوید.
تبلیغات

مالکانی که نسبت به فراخوان اخیر کمپانی هیوندای بی‌توجهی کنند احتمال مواجه شدن با شرایط سخت و حتی حادثه را خواهند داشت چرا که خودروی آنها دارای نقصی در بخش فرمان است. هیوندای بطور واضح به این نکته اشاره کرده که وجود چنین نقصی، سبب بالاتر رفتن احتمال تصادف در این خودروها شده است، چرا که با از کار افتادن سیستم کمکی فرمان، فرمانگیری خودرو با سختی فراوانی انجام خواهد شد.

این نقص ناشی از برد یونیت کنترل فرمان است. از ماه مارس امسال بود که هیوندای دریافت تعداد خودروهایی که برد یونیت کنترل سیستم کمکی آنها به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی دچار مشکل شده است. نقص مذکور در حال افزایش است و تعدادی از مالکین برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های این برند مراجعه کرده‌اند. در همین راستا هیوندای انجام تحقیقات روی خودروها را آغاز کرد و در نهایت دریافتند که ایراد مشابهی در تعداد معینی از خودروها وجود دارد. سپس هیوندای تصمیم به اعلام فراخوان برای انواع سوناتا گرفت.

مدل‌هایی که شامل فراخوان شده‌اند تماما از مدل‌های ۲۰۱۱ سوناتا هستند، بخصوص خودروهایی بازه‌ی تولید آنها از ۱۱ دسامبر ۲۰۰۹ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ است. خودروهایی که در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۰ و پس از آن به تولید رسیده اند از پوشش محافظی روی برد یونیت کنترل بهره‌مند هستند که مقاومت برد را در برابر عوامل محیطی افزایش می‌دهد، به همین دلیل احتیاجی به اقدامات بیش‌تر در این خصوص ندارند.

هیوندای به تمامی مالکان خودروهای شامل فراخوان از طریق نمایندگی‌های خود موضوع مذکور را اطلاع رسانی خواهد کرد و از تاریخ ۱۱ اردیبهش (۳۰ می) مالکان می توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و مراکز سرویس هیوندای نسبت به تعویض قطعه‌ی معیوب اقدام کنند. ضمنا تمامی مراحل تعمیر رایگان بوده و هیوندای هیچ هزینه‌ای بابت آن از مشتریان دریافت نخواهد کرد. اگر مطمئن نیستید که سیستم فرمان خودروی شما از انواع دارای نقص است یا خیر، ساده ترین راه مراجعه به نمایندگی هیوندای و چک کردن شماره شاسی خودرو و تاریخ تولید آن است؛ در غیر این صورت ممکن است بروز مشکل در سیستم کمکی فرمان باعث بروز یک تصادف ناگوار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات