آئودی S3 مدل 2017 با پیشرانه‌ی قوی‌تر و چهره‌ای جدید معرفی شد

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آئودی بعد از ۲ سال از معرفی یک مدل جدید، فیس لیفت شده‌ی آن مدل را با  موتور و تجهیزاتی به‌روزتر جایگزین می‌کند و از آنجایی که مدل S3 حال حاضر در سال 2014 به عنوان مدل 2015 معرفی شد، امسال نیز مدل جدیدش به عنوان مدل 2017 راهی بازار خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آئودی A3 و مدل اسپرت و تقویت‌ شده‌ی آن با نام S3، پرفروش‌ترین محصولات این برند مطرح آلمانی هستند. حال آئودی مدل به روز شده‌ی آئودی S3 را با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربوشارژردار عرضه خواهد کرد که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری دارد.

سیستم چهار چرخ متحرک بهبود یافته، سیستم کلاچ دوبل با سرعت تعویض بالا و جعبه دنده‌ی اتوماتیک، تجربه‌ی سواری این مدل را میزان زیادی شبیه به فولکس واگن گلف R کرده است؛ این خودرو از قطعات مشترک زیادی با گلف استفاده می‌کند.

خوشبختانه آئودی با آزادی عمل بیشتری که به سیستم کنترل پایداری ماشین داده، اجازه می‌دهد راننده با انتخاب کردن جزئیات بیشتری از سیستم انتقال قدرت، میزان بیشتری از توان پیشرانه را در اکثر مواقع به چرخ‌های عقب منتقل کند.

بدین ترتیب تمامی چرخ‌های خودرو به صورت پایدارتری به زمین چسبیده‌اند و حتی با رفتار رانندگی ناپایدار و انتقال قدرت زیاد و از بین رفتن چسبندگی تایر‌ها، خودرو همواره در کنترل خواهد بود و قابلیت‌های کنترلی-حرکتی آن تضعیف نخواهد شد. انجام دریفت نیز با این خودرو به لذت رانندگی آن می‌افزاید و آن را شبیه برادر بزگتر خود، مدل S4 سدان می‌کند.

در بیرون خودرو هم با طراحی مجدد چراغ‌های جلو، جلو پنجره و سپر نمایی اسپرت‌تر به S3 بخشیده‌اند. آئودی هم‌چنین با پایین‌تر آوردن ورودی‌های هوای روی سپر، به خنک کنندگی بهتر دیسک‌های ترمز خودرو کمک کرده‌ است.

کابین S3 از کنسول وسط تا صندلی‌ها و داشبورد، بروزرسانی‌های مختلفی را تجربه کرده است. داشبورد این خودرو هم‌چنان از طراحی مینیمال بهره می‌برد و با ۴ خروجی سیستم تهویه مطبوع، مانیتور ۷ اینچی در کنار سیستم کنترل چندرسانه‌ای آئودی به نام MMI، همچنان از خصوصیات ظاهری نسل قبلی پیروی می‌کند. اما با نگاهی دقیق‌تر تفاوت‌ها آشکار می‌شود. بیشترین تفاوت‌ها در نسل جدید S3 مربوط به بخش الکترونیکی و نرم افزاری سیستم‌های نمایشگر، راهیاب ماهواره‌ای و به طور کل هر چیزی است که در صفحه نمایش خودرو نشان داده می‌شود. این خودرو علاوه بر صفحه نمایش 7 اینچی بالای وسط کنسول، از نمایشگر TFT با اندازه 12.3 اینچ به جای نشان دهنده های پشت فرمان استفاده می‌کند. نظیر این نشان دهنده‌ها را می‌توان در  جدیدترین مدل‌ها‌ی TTS ، R8 و Q7 مشاهده کرد. آئودی نام این سیستم را کابین مجازی (Virtual Cockpit) نامیده است.

هنوز جزئیاتی از قیمت و تاریخ به فروش رسیدن این مدل به اطلاع عموم نرسیده است.

با توجه به افزایش قدرت و استفاده بیشتر از تکنولوژی در فضای داخلی خودرو، آیا این مدل قادر خواهد بود تا رقیبان مسقیم خود BMW M235i و  مرسدس بنز CLA45 AMG را شکست دهد؟ M235i یکی از بهترین ساخته‌های BMW برای رانندگانی است که فرمان‌پذیری اتومبیلشان بیشتر از هر چیزی برای آنها اهمیت دارد. مرسدس بنز CLA45 AMG هم یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های این کلاس است و رقابت کردن با آن دشوار است. آئودی با معرفی S3، قدم بزرگی در افزایش آمار فروش برداشته است و تنوع سدان‌های متوسط خود را بیش از پیش کامل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات