۵ سوالی که باعث افزایش کارایی می‌شوند

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
افزایش کارایی آرزویی است که تمام افراد دوست دارند به آن دست یابند. افراد موفق در این زمینه، اقداماتی را انجام می‌دهند که درس گرفتن از آن‌ها مفید خواهد بود. این افراد سوالاتی را از خودشان می‌پرسند که باعث بهره‌وری بیشتر آن‌ها می‌شود.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین موضوعاتی که با نگاه به زندگی افراد توانمند در زمینه‌ی تجارت می‌توان دریافت این است که افراد این چنینی روزانه چندین سوال از خودشان می‌کنند که البته نتیجه‌ی به عمل آمده نیز بسیار شگفت‌انگیز است. اما در مقابل افرادی که در ساعات کاریشان چنین سوال‌هایی را نمی‌پرسند اغلب دچار از بین رفتن وقت و ارزش موضوع کاریشان می‌شوند و البته هیچ توجهی نیز به وقت از دست رفته‌شان ندارند. افراد کارا سعی می‌کنند که میزان کار‌هایی که در روز انجام می‌دهند را افزایش دهند. در ادامه‌ی این مقاله از زومیت با پنج سوالی که افراد موفق در زمینه فعالیت‌های شغلی از خودشان می‌پرسند آشنا خواهیم شد. افراد مذکور هر روز این سوالات را از خودشان می‌پرسند و سعی می‌کنند تا پاسخی مناسب برای آن‌ها ارائه دهند.

۱. اولین اولویت چیست؟

هر صبح بعد از انجام کار‌های صبحگاهی (نظیر خوردن صبحانه و ورزش کردن) باید تمام کار‌هایی که در طول روز انجام شود را لیست کرد. سپس با نگاهی به این لیست می‌توان دریافت که کدام فعالیت باید قبل از دیگر کار‌ها انجام شود. برای مثال ممکن است در طول روز یک تماس مهم داشته باشید که باید در زمان خاصی انجام شود.

کار کردن

۲. چه موانعی بر سر راه وجود دارد؟

بعد از لیست کردن کار‌هایی که در طول روز باید انجام داد، باید فکر کرد که چه موانعی در طول روز ممکن است وجود داشته باشد. برای مثال اگر لازم است که به مرکز شهر رانندگی کنید، در این صورت بهتر است که مقداری انرژی برای انجام این کار نگهدارید. یا حتی ممکن است یکی از این موانع، وجود جلسه در بعد از ظهر باشد. پس برای موفق بودن در انجام کار‌ها، باید موانع را کنترل و مدیریت کرد که انجام این کار باعث کاهش استرس نیز می‌شود.

۳. مشتری چه کسی است؟

بهتر است که در طول روز یادآور شوید که مشتری‌تان چه کسی است. انجام این کار باعث می‌شود که بهره‌وری بیشتری داشته باشید و در انجام کار‌هایتان نیز روی این موضوع متمرکز شوید. در حقیقت یکی از نشانه‌های بارز فردی ناکارآمد این است که به مشتری‌اش فکر نمی‌کند و در واقع آن را نمی‌شناسد.

زمان

۴. چگونه ارزش ایجاد کنم؟

افراد باید توجه داشته باشند که در انجام فعالیت‌هایشان باید ارزش آفرین باشند. کم ارزش بودن باعث کاهش میزان کارایی نیز می‌شود و در حقیقت این دو، رابطه‌ی مستقیمی با یکدیگر دارند. افراد ناکارآمد ارزش آفرینی نمی‌کنند و وقتشان را هدر می‌دهند. افراد بهتر است که قبل از شروع وظیفه یا پروژه‌ی جدید، فکر کنند که چگونه آن کار می‌تواند مستقیما به نتیجه برسد و ارزشی قابل اندازه‌گیری داشته باشد.

۵. چه مواردی را باید رها کنم؟

این سوال در واقع مفهومی آزاد است که باعث یادآوری برخی موارد در ذهن افراد می‌شود و در نتیجه کارایی روزانه‌شان افزایش می‌یابد. روزانه فعالیت‌هایی وجود دارند که چندان با ارزش نیستند و حتی می‌توان آن‌ها را انجام نداد. با پرسیدن این سوال می‌توان پی برد که کدام‌ کار‌ها را باید انجام داد و چه کار‌هایی ارزش انجام دادن ندارند. با استفاده از این ترفند می‌توانید مواردی را رها کنید و در نتیجه زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.

همان‌طور که در این مقاله از زومیت مطالعه کردید، با روش‌هایی برای افزایش کارایی آشنا شدیم. شما پیش از انجام کار‌های مختلف چه سوالاتی را از خودتان می‌پرسید؟ نظراتتان را در خصوص افزایش کارایی با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات