یک دانشمند ناسا: می توانم افراد را در عرض یک ماه به مریخ ببرم!

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فضای خارج از سیاره‌ی زمین هنوز هم جزء ناشناخته‌های انسان امروز باقی مانده است. اما خبرهای جدید حاکی از آن است که زمان زیادی تا عملی شدن این رویای دیرینه باقی نمانده است و افراد می‌توانند در یک مدت زمان نسبتا معقول به این دنیای ناشناخته راه یابند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 ۱۰۰ سال پیش بود که عبور از اقیانوس اطلس ۲۳ روز طول می‌کشید. حالا بشر امروز قصد دارد که تا چند وقت دیگر سری به مریخ بزند. کلید این ماجراجویی در یک موضوع خلاصه شده است: پیشرفت فناوری لیزری.

بنا به گزارش رویترز، "فیلیپ لوبین"، یکی از دانشمندان ناسا بر این باور است که با استفاده از نیروی حاصل از فوتون‌ها به جای سیستم سوخت احتراقی، سرعت سفر به فضا به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد. سایت Science Alert در مطلبی مشابه نقل کرده است: ذرات حاصل از نور لیزر در مدار زمین، باعث ایجاد یک نیروی عظیم بادی می‌شوند که فضاپیما را با سرعتی دیوانه‌وار به سمت مقصد هدایت خواهد کرد.

بنا بر برآوردهای تخمینی لوبین، یک کاوش‌گر ۲۲۰ پوندی (تقریبا ۱۰۰ کیلوگرم) می‌تواند با این شگرد در عرض ۷۲ ساعت به مریخ برسد. این مقدار زمان برای یک فضاپیمای سرنشین‌دار بزرگ‌تر به حدود یک ماه خواهد رسید. در حال حاضر سیستم پرتاب فضایی می‌تواند افراد را در مدت زمان ۵ ماه به فضا برساند.

لوبین در گفتگوی خود با سایت Space.com افزوده است: «نیروی محرکه‌ی فوتونی» این امکان را فراهم می‌کند که بشر بتواند به خارج از منظومه‌ی شمسی هم سفر کند.

وی در یادداشتی عنوان کرده است: «سفر انسان به نزدیک‌ترین ستارگان و سیاره‌ها، تجربه ای ژرف و عمیق محسوب می‌شود و یک اقدام غیر علمی می‌تواند منجر به پیامدهای هنگفتی شود.» او در یک فایل ویدیویی در یوتیوب گفته است: «پیشرفت‌های اخیری در این حوزه صورت گرفته تا این رویای دیروز را به یک واقعیت تبدیل کند. دیگر هیچ دلیلی برای ناممکن بودن این سفر وجود ندارد.»

ناسا اعلام کرده است که امکان سفر به مریخ در سال ۲۰۳۰ فراهم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات