تماشا کنید: نحوه‌ کار سیستم خنک کننده‌ گلکسی اس 7 اج سامسونگ

سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، پرچمداران ۲۰۱۶ سامسونگ هستند که چند هفته پیش به طور رسمی معرفی شدند. این دو گوشی از امکانات سخت‌افزاری خوبی برخوردار هستند. مقاومت در برابر آب و مجهز بودن یه سیستم خنک‌کننده، از قابلیت‌های محبوب این دو محصول هستند. در ادامه ویدئویی از نحوه‌ی کار سیستم خنک‌کننده‌ی گلکسی اس ۷ اج را مشاهده می‌کنید.
تبلیغات

بعد از معرفی رسمی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، ویدئوهای کالبدشکافی این دو محصول نیز در اینترنت منتشر شدند. در این ویدئوها، تعمیرکاران حرفه‌ای، اجزای داخلی این دو گوشی را بررسی می‌کنند. در همان اوایل معرفی، استفاده از سیستم خنک‌کننده در این دو گوشی تایید شده بود. سیستمی که قبل از سامسونگ، سونی در اکسپرایاهای رده بالا و مایکروسافت در لومیا ۹۵۰ از آن استفاده کرده بود. طبق گفته‌ی کارشناسان سامسونگ، این سیستم بسیار باریک است و با عبور از اطراف پردازشگر، دمای آن را به شدت کاهش می‌دهد.

در اینجا خبری از نیتروژن مایع و افت دمای بسیار بالا در اطراف پردازشگر نیست. یک سیستم ساده اما ظریف برای انتقال و چرخش مایع خنک‌کننده (اغلب آب) در داخل گوشی تعبیه شده است. این مایع در کنار پردازشگر حرکت می‌کند و با جذب گرمای آن، بخار می‌شود. سپس به سمت کندانسور سیستم حرکت می‌کند و در آنجا دوباره به مایع تبدیل می‌شود. این چرخه دائما در حال تکرار شدن است. سامسونگ این سیستم را یک پخش‌کننده‌ی گرما می‌نامد و از اصطلاح خنک‌کننده در آن استفاده نمی‌کند. در ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، یک دستگاه گلکسی اس ۷ اج به زیبایی باز شده و جزئیات آن توضیح داده می‌شود. در دقیقه‌ی ۴ نیز نحوه‌ی کار سیستم پخش‌کننده‌ی گرما به خوبی توضیح داده شده است.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات