نگاه نزدیک زومیت به جی 5 ال جی در تهران

یک‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مطالعه 7 دقیقه
ال‌جی در نمایشگاه MWC 2016 پرچمدار جدید خود، جی 5 را با طراحی جدید و البته نوآوری‌های بسیار معرفی کرد. ما در MWC با این گوشی کار کرده و نگاه نزدیک آن را منتشر کردیم، حال این گوشی به ایران رسیده است و قصد داریم اطلاعات و تصاویر بیشتری از این گوشی در اختیارتان قرار دهیم.
تبلیغات

جی ۵ پرچمدار ال‌جی برای سال ۲۰۱۶ است. گوشی خوش ساخت و فلزی که البته نوآوری‌های بسیاری را نیز به خود دیده است. گوشی ال جی جی 5 با قیمت رقابتی اواخر فروردین ماه ۹۵ وارد بازار ایران می‌شود. در ادامه نگاهی به بخش‌های مختلف پرچمدار کره‌ای‌ها خواهیم داشت.  قبل از شروع نگاه نزدیک می‌توانید نگاه نزدیک ویدیویی زومیت از این محصول را نیز مشاهده کنید:

دانلود ویدیو با کیفیت 720P   دانلود ویدیو با کیفیت 360P

 همچنین اگر مایل هستید تا در باره‌ی ال‌جی جی 5 بیشتر بدانید و آن را با گلکسی اس 7، پرچمدار امسال سامسونگ مقایسه کنید، پیشنهاد می‌کنیم اولین زوم‌کست زومیت با عنوان «گلکسی اس 7 یا ال جی جی 5؟» را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

جی ۵ ال‌جی بدنه‌ای تمام فلزی دارد که حس بسیار خوبی به کاربر می‌دهد. به علاوه ظاهر این گوشی نیز بسیار زیبا است و مشخص است که ال‌جی زمان زیادی را برای طراحی آن صرف کرده است. البته نباید از ارگونومی بسیار خوب دستگاه و حس بسیار خوبی که در دست گرفتن آن به شما می‌دهد به راحتی بگذریم. ال‌جی جی ۵ نسبت به نسل قبل سبک‌تر، کوچک‌تر و باریک‌تر شده است و لبه‌های آن نیز انحانی بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند تا شاهد گوشی زیباتر با ارگونومی به مراتب بهتری باشیم. 

قسمت جلوی دستگاه در لبه‌های راست و چپ و بالا و پایین انحنای خاصی به سمت بیرون دارد که جلوه‌ی این گوشی را بسیار جذاب کرده است. ال جی تصمیم گرفته تا در پرچمدار امسال خود نیز از  فرستنده‌ی اینفرارد (مادون قرمز) پشتیبانی کند تا کاربر بتواند لوازم خانگی و صوتی و تصویری را از طریق موبایل کنترل کند. یک اپلیکیشن هم برای مدیریت این فرستنده در نظر گرفته شده است.

ال جی جی 5 / LG G5

جی ۵ ال‌جی به صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با رزولوشن QHD مجهز شده که شاید از نقاط قوت محصول به شمار برود. البته ویژگی جالب دیگر صفحه نمایش همیشه فعال است که بخشی از صفحه نمایش همواره روشن بوده و مواردی نظیر اعلانیه‌ها، ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد. برای به حداقل رساندن مصرف باتری، ال‌جی درایور حافظه‌‌ و مدیریت باتری گوشی را طراحی مجدد کرده تا نور پس‌زمینه تنها قسمتی کوچکی از صفحه نمایش را روشن کند. بخاطر این تکنولوژی، صفحه نمایش همیشه-روشن در هر ساعت تنها ۰.۸ درصد از ظرفیت باتری را مصرف می‌کند.

قابلیت Always on به کار کمک می‌کند تا بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش بتوانید اطلاعات مفیدی مانند اعلانیه‌ها، ساعت، یا قرار ملاقات‌ها را روی صفحه مشاهده کنید. 

ال جی جی 5 / LG G5

اما ال‌جی موفق شده است با وجود بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی، درگاه میکرو SD و همچنین باتری جداشدنی را نیز در ال جی جی ۵ حفظ کند. ال‌جی قسمت پایین دستگاه را بصورت ماژولار طراحی کرده است تا کاربر بتواند باتری را جدا کرده و باتری پشتیبان را به دستگاه متصل کند. اما این بخش به شکلی طراحی شده تا امکان اتصال ماژول‌های مختلف نیز به گوشی میسر شود. مکانیزم تعویض ماژول پایین دستگاه نیز بسیار خوب در نظر گرفته شده است و تنها کافی است تا دکمه‌ی کوچکی که در لبه‌ی پایین گوشی در نظر گرفته شده است را فشار دهید تا باتری از دستگاه جدا شود.

از جمله لوازم جانبی و ماژول‌های مهم این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • CAM Plus: با اتصال این دستگاه، جی ۵ ظاهری مشابه دوربین‌های حرفه‌ای به خود خواهد گرفت تا با کنترل بهتر بر تنظیمات دستی و افزایش ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری، قادر به ثبت عکس‌های بهتری باشید.
  • پخش کننده‌ی صوتی Hi-Fi با تکنولوژی Bang & Olufsen: پخش کننده‌ی صوتی بسیار باکیفیتی که با کمک شرکت مطرح B&O توسعه یافته، با اتصال به جی ۵ امکانات گسترده‌ای برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. این دستگاه از کلیپ‌های ۳۲ بیتی و ۳۸۴ KHz پشتیبانی می‌کند.
  • 360CAM: با اتصال این دستگاه به جی ۵ امکان ثبت محتوای ۳۶۰ درجه را خواهید داشت. دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لنز‌های فوق عریض، باتری داخلی ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ضبط کلیپ‌های تصویری با رزولوشن 2K و صدای ۵.۱ کاناله از طریق ۳ میکروفن، مشخصات شاخص 360CAM هستند.
  • 360VR: اگر به واقعیت مجازی علاقه دارید، ال‌جی لوازم جانبی مخصوصی برای جی ۵ تدارک دیده است. طبق ادعای ال‌جی، این دستگاه وزنی معادل یک سوم وزن سایر دستگاه‌های مشابه بازار را دارد. با استفاده از 360VR امکان تماشای محتوای واقعیت مجازی ضبط شده توسط 360CAM‌ را خواهید داشت.
  • Rolling Bot: دوربین کروی ال‌جی قابلیت ثبت تصاویر و ویدیو را هنگام حرکت بر سطوح مختلف به وسیله‌ی دوربین ۸ مگاپیکسلی خود دارد. طبق گفته‌های ال‌جی این دستگاه تنها وسیله‌ای تفریحی نیست و می‌تواند برای نظارت و تامین امنیت مناطق مختلف به کار رود.
ال جی جی 5 / LG G5

ال‌جی به لطف تلاش‌های کوالکام در توسعه‌ی نسل جدید سیستم روی چیپ خود، پرچمدار جی ۵ را به اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز کرده است. سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ به ۴ هسته‌ی سفارشی کریو و فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز شده است. عملکرد فوق‌العاده‌ی این پردازنده خیال کاربران را از هر بابت راحت خواهد کرد. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز در جی ۵ تعبیه شده است تا در این بخش نیز شاهد پیشرفت نسبت به جی ۴ باشیم. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی جی ۵ نیز امکان افزایش با کارت حافظه تا میزان ۲۰۰ گیگابایت را دارد.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در کنار نمونه‌ی ۸ مگاپیکسلی خودعکس (سلفی) نسل گذشته پرچمدار ال‌جی عملکرد بسیار خوبی داشت. حال ال‌جی برای ادامه‌ی این روند، از تکنولوژی کاملا متفاوتی در جی ۵ بهره برده است. ال‌جی در پرچمدار جدید خود از دو دوربین بهره برده است که نمونه‌ی اول با لنز ۷۸ درجه‌ای استاندارد همراه شده و نمونه‌ی عریض‌تر به لنز ۱۳۵ درجه مجهز شده است که بدین ترتیب جی ۵ از عریض‌ترین لنز در میان تمام گوشی‌های هوشمند برخوردار خواهد بود. تصاویر ثبت شده با این حسگر عریض باعث می‌شوند تا محیط بیشتری را در عکس خود بگنجانید. 

در نظر داشته باشید که دو دوربین پشت دستگاه با یکدیگر و همزمان کار نمی‌کنند و کاربر بصورت همزمان می‌تواند یکی از آن‌ها را فعال کرده و از آن استفاده کند. وقتی اپلیکیشن دوربین را اجرا می‌کنید در قسمت بالای آن دو دکمه مشاهده می‌کنید که با فشار دادن هر کدام می‌توانید یکی از دو دوربین ۸ یا ۱۶ مگاپیکسلی را فعال کنید. 

دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض بیشتر برای عکاسی از محیط‌های خارجی یا مناظر در نظر گفته شده است و در تصاویر گرفته شده در گوشه‌ها شاهد حالت کروی شبیه به عکس‌های گرفته شده با لنزهای فیش‌آی باشید. 

ما مقایسه‌ی کاملی بین ال‌جی جی ۵ با آیفون ۶ پلاس انجام داده‌ایم که به زودی منتشر خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به کیفیت عکاسی با دوربین ال‌جی جی ۵ پیدا کنید. 

ال جی جی 5 / LG G5

همچنین جی ۵ اولین گوشی ال‌جی است که از پورت یو‌اس‌بی نوع سی بهره می‌برد.جی ۵ پرچمداری است که بسیاری منتظر آمدن آن به بازار هستند. روابط عمومی ال‌جی در ایران اعلام کرده است که این گوشی ار اواخر فروردین ماه ۹۵ وارد ایران شده و در دو نسخه‌ نیز به فروش خواهد رفت.

از نظر نرم‌افزاری ال‌جی جی ۵ تغییرات چشم‌گیری نسبت به نسل قبل خود کرده است. ال‌جی رابط کاربری خود را ساده‌تر و شبیه به اندروید خام کرده و دیگر شاهد انیمیشن‌های سنگین و رابط کاربری رنگارنگ نیستیم. آیکون‌ها ساده‌تر، انیمیشن‌ها بر پایه‌ی الگوهای طراحی متریال دیزاین از نو طراحی شده‌اند و همچنین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اضافی حذف شده‌اند. تغییر مهم و بزرگ‌ دیگری که در بخش نرم‌افزار این گوشی اتفاق افتاده است، حذف App Drawer یا لیست نمایش اپلیکیشن‌ها است. در ال‌جی جی ۵ بخش ویجت‌ها با لیست اپلیکیشن‌ها یکپارچه شده است و اپلیکیشن‌ها در ادامه‌ی صفحات ویجت‌ها نمایش داده می‌شوند. 

گالری تصاویر ال‌جی جی ۵:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات