خیابانی از زباله در بیروت

یک‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
بیشتر از ۶ ماه است که پایتخت لبنان با بحران زباله دست و پنجه نرم می‌کند. به دلیل تعطیلی مرکز اصلی دفن زباله‌های بیروت و جایگزین نشدن آن، این شهر به مرکزی از زباله‌های انباشته تبدیل شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مشکل بیروت با تکمیل ظرفیت مخازن دفن زباله‌ی این شهر شروع شد و دولت هیچ راه جایگزینی برای آن پیدا نکرد. بنابراین زباله‌ها به جای آن که وارد فرآیند بازیافت یا امحا شوند، در خیابان‌ها رها شدند. این بحران تا جایی پیش رفته که مقامات بهداشتی این شهر از شیوع بیماری‌های واگیردار ابراز نگرانی کرده‌اند و سلامت مردم شهر را در معرض خطر می‌بینند.

بحران زباله در بیروت

یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی برای دولت لبنان، خروج زباله‌ها از این کشور است. با این حال به نظر می‌رسد این روش به دلیل هزینه‌های زیاد روشی مطلوب برای دولت محسوب نمی‌شود. بحران مدیریت پسماند شهری بحران‌های دیگری نیز در پی دارد، آلودگی منابع آبی یکی از آن‌ها است. سوزاندن زباله‌ها یکی از راهکارهای شهروندان بیروتی در چند ماه گذشته بوده که کیفیت هوای این شهر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مشکل بیروت یادآور بحران زباله‌ها در شهر ناپل ایتالیا در چندین سال گذشته است. دلایل بروز این بحران در ناپل به مراتب پیچیده‌تر از بیروت به نظر می‌رسد. وجود مافیای زباله در این شهر، مشکلات سیاسی و نبود تجهیزات مدرن از جمله دلایل اصلی بحران ناپل به شمار می‌روند که در سال ۲۰۰۸ به اوج خود رسید و تا به حال به طور کامل رفع نشده است.   

بحران پسماند شهری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات