اسکات کلی فضانورد ناسا با هلولنز به جنگ با بیگانگان رفته است

یک‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
اسکات کلی، فضانورد ناسا که پس از یک ماموریت ۳۴۰ روزه به زمین بازگشته نظر‌یه‌های جالبی درباره هدست واقعیت هلولنز مایکروسافت بیان کرده است. وی در طول مدت ماموریتش از این هدست برای بازی‌هایی ویدیوی فضایی استفاده کرده و توانسته تفریح خوبی را برای خود فراهم کند. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

 آیا فکر می‌کنید واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فقط برای بازی ساخته شده‌اند؟ اسکات کلی، فضانورد ناسا که یک سال را در فضا بوده نظری کاملا برعکس دارد. اسکات در کنفرانس مطبوعاتی که به تازگی برگزار شده اینطور گفته:

این [هدست هلولنز] بسیار عالی کار می‌کند. من واقعا شگفت زده شدم. همان ابتدا که حدودا دو ساعت با آن کار کردیم، متوجه شدیم که محصولی کامل است و همین حالا هم قابلیت استفاده دارد.
hololens

برخلاف دیگر هدست‌ها مانند آکیولس ریفت، هلولنز مایکروسافت تصاویر را به صورت چندلایه در حول و اطراف شما نشان می‌دهد. واقعیت افزوده نور را مستقیم بر روی کره چشم می‌تاباند و به نگاه شما مواردی را اضافه می‌کند.

اسکات کلی درباره هدست هلولنز می‌گوید:

شخصی که بر روی زمین قرار دارد می‌تواند در محدوده تماشای شما چیزی را بکشد یا به موردی اشاره کند و من هم می‌توانم همین کار مشابه را انجام دهم. برای مثال می‌توانم بگویم؛ این همان پیچ و مهره‌ای بود که درباره آن حرف میزدی؟ و آن طرف مقابل نیز می‌تواند با کشیدن نوک پیکانی به شما اشاره کند.

ویژگی دیگری که اسکات کلی آن را مفید قلم‌داد کرده توانایی لیست وظایفی است که می‌خواهید انجام دهید در گوشه‌ای از محدوده دید شما است.

hololens

از آنجا که در فضا کنترل کردن بدن و نگه داشتن وسایل در نزدیکی خود بخاطر نبود جاذبه بسیار سخت است، داشتن چنین هدستی که می‌تواند اطلاعات را خیلی سریع در دسترس قرار بدهد قطعا بسیار مفید است.

این فضانورد اعلام کرده که بازی RoboRaid را با هلولنز بازی کرده‌اند. در این بازی شخص با شلیک کردن به بیگانه‌هایی که قصد حمله به وی دارند، مبارزه می‌کند. با پیشرفت‌هایی که در هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی رخ می‌دهد در آینده‌ای نزدیک تصور هر چیزی ممکن خواهد شد. ظاهرا تصویری که از آینده داریم، از آن چه که فکر می‌کردیم سریع‌تر در حال اتفاق افتادن است.

واقعیت افزوده و تفاوت آن با واقعیت مجازی از ویکیپدیا:

واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدیو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS است ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌ است. واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیه‌ی عناصر درک شده برای کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات