مدیرعامل ایران خودرو: قیمت پژو 208، پژو 301 و پژو 2008 گران نیست

یک‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو معتقد است قیمت‌های اعلام شده برای پژو 208، پژو 301 و پژو 2008 با توجه به قیمت ارز و فاکتورهای دیگر گران نیست و نباید قیمت خودرو در ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 ایران خودرو قصد دارد از سال آینده تولید خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ را در کشور آغاز کند. این کار در کارخانه‌ای که ۵۰ درصد سهام آن در اختیار ایران‌خودرو و ۵۰ درصد سهام آن در اختیار پژو باشد انجام شود.

چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۸ را ۶۸ میلیون تومان، قیمت پژو ۳۰۱ را ۵۸ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۰۸ را ۷۷ میلیون تومان اعلام کرد. هفته گذشته نیز هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در گفت‌وگوی دیگری قیمت پژو ۲۰۸ را ۵۸ تا ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد.

با اعلام این قیمت‌ها کاربران اینترنتی، علاقه‌مندان خودرو و کارشناسان بازار اتومبیل، قیمت‌های اعلام شده توسط مدیرعامل ایران‌خودرو را گران و غیر منطقی دانستند.

هاشم یکه زارع نیز جدیدا به این اظهارنظرها واکنش نشان داده است. مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که نرخ‌های تعیین شده گرچه احتمال دارد هنگام عرضه «تغییر» پیدا کند اما در حال حاضر قیمت‌هایی که عنوان شد به صورت عادلانه تعیین شده است.

یکه زارع توضیح داد: «بعضی افراد قیمت تعیین شده توسط ایران خودرو را با قیمت‌های تعیین شده در دیگر کشورهای همسایه مقایسه می‌کنند؛ اما ملاک ایران خودرو در خصوص قیمت‌گذاری این خودروها در ایران، به دست آمدن یک قیمت عادلانه است که هم کفاف هزینه‌های جاری را دهد هم حاشیه سود حداقلی نصیب ایران خودرو کند.»

مدیرعامل ایران خودرو در مورد اینکه که قیمت‌های محصولات اعلام شده می‌تواند تا زمان عرضه تغییر کند، افزود: «قیمت‌های تعیین شده برای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ که قرار است از سال آینده تولید آنها آغاز شود با توجه به وضعیت فعلی قیمت ارز و بسیاری دیگر از فاکتورها صورت گرفته است. قدر مسلم اگر قیمت ارز یا شرایط دیگر تغییر کند، قطعاً قیمت‌های تعیین شده هم تغییر می‌کنند.»

گزارش‌ها حاکی است، قیمت‌ خودروهای پژو ۲۰۰۸ در دبی ۶۹ هزار درهم معادل ۶۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان، قیمت پژو ۲۰۸ در دبی ۵۲ هزار درهم معادل ۴۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و قیمت پژو ۳۰۱ در دبی ۴۴ هزار درهم معادل ۴۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است. به این ترتیب قیمت پژو ۲۰۰۸ در ایران ۱۳ میلیون گران‌تر، قیمت ۲۰۸ در ایران ۲۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۳۰۱ در ایران ۱۷ میلیون گران‌تر از دبی اعلام شده است.

با توجه به اینکه برخی قطعات این خودروها از داخل تأمین می‌شود، آیا این تفاوت ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومانی باید میان دبی و تهران برقرار باشد؟ نظر شما چیست؟

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو پژو در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز فرانسوی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات