سونی بر روی پوشیدنی‌های دست-آزاد کار می‌کند

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
پروژه‌ی جدید تحقیق و توسعه‌ی سونی (R&D) با هدف دخیل کردن کاربران در فرایند طراحی محصول راه اندازی شده است و اولین پروژه‌ی این بخش نیز یک ابزار پوشیدنی دست-آزاد یا بدون نیاز به دست است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 سونی پروژه‌‌ی تحقیق و توسعه‌ی جدیدی با نام برنامه‌ی آزمایشگاه آینده (Future Lab Program) راه اندازی کرده و از طریق آن تلاش می‌کند تا مشتریان را در فرایند طراحی محصولات احتمالی خود درگیر کند.

سونی در این پروژه، طرح‌های مفهومی از محصولات آینده خود را با کاربران به اشتراک می‌گذارد تا بازخورد آن‌ها را در مراحل توسعه دریافت کرده و با الهام گرفتن از کاربران محصولی را طراحی کند که باب میل آن‌ها است. در واقع سونی بصورت مداوم طرح‌های اولیه از محصولات آینده‌ی خود را با کاربران به اشتراک می‌گذارد، بازخوردهای آن‌ها را دریافت می‌کند و براساس آن‌ها محصول را تغییر می‌دهد و مجددا طرح مفهومی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بازخوردهای جدید آن‌ها را دریافت کند. این فرایند تا نهایی شدن محصول ادامه خواهد یافت.

اولین طرح اولیه‌ی مفهومی سونی در این پروژه، یک ابزار پوشیدنی است که فعلا با نام N شناخته می‌شود و سونی نیز در این ویدیو مرموز به آن پرداخته است. سونی می‌گوید این پوشیدنی از رابط کاربری دست-آزاد (hands-free) بهره می‌برد که روش جدیدی را برای تجربه‌ی صدا مانند موسیقی را خلق می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا اطلاعات صدا را بدون اینکه نیازی به قرار دادن شی‌ء در گوش‌اش باشد، دریافت کند.

سونی قصد دارد هفته‌ی آینده در رویداد SXSW چند طرح دیگر مفهومی که در آزمایشگاه آینده‌ی خود در حال کار بر روی آن‌ها است را به نمایش درآورد. به این ترتیب ممکن است در آینده شاهد ایده‌های جذاب‌تری از سوی سونی باشیم.

برنامه‌ی آزمایشگاه آینده‌ی سونی در واقع برنامه‌ی دیگری از سونی برای ارائه‌ی نوآوری است که به دنبال برنامه‌‌های سابق مانند Life Space UX معرفی می‌شود. هرچند هیچ‌کدام از این طرح‌ها هنوز نهایی نشده‌اند اما می‌توان امیدوار بود که به کمک این طرح‌ها مجددا شاهد نوآوری‌هایی شویم که جانشین، ایده‌های موفقی همچون واکمن یا پلی‌استیشن شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات