کورتانا در نسخه جدید ویندوز 10 از Outlook و اپلیکیشن‌های سوم‌شخص پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2016 اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌های جدید کورتانا در ویندوز 10 ارائه داد که از جمله آن‌ها می‌توان به همگام‌سازی با Outlook و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سوم‌شخص اشاره کرد.
تبلیغات

مایکروسافت امروز در کنفرانس خبری‌ خود، قابلیت‌های جدید کورتانا را معرفی کرد. مایکروسافت کارایی این دستیار صوتی را گسترش داده و کورتانا در نسخه‌ی جدید با Outlook و اپلیکیشن تقویم یکپارچه شده است که با استفاده از آن می‌تواند عملکرد هوشمندتری در خصوص زمان و فعالیت‌های درخواست شده داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این نسخه، امکان ارسال پاسخ به پیام‌ها از طریق تلفن اندرویدی روی کامپیوتر ویندوزی است. کورتانا اکنون می‌تواند وظایف هوشمندی را نیز به عهده بگیرد؛ برای مثال این دستیار صوتی اکنون میتواند بر اساس ایمیلهای ورودی شما، مخارج را ثبت کند.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان نیز در نسخه‌ی جدید می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با کورتانا همگام سازند و کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود تا با دستورات صوتی، کارهای مختلفی انجام دهند. کورتانا با اسکایپ نیز یکپارچه شده است و از طریق آن می‌توان چت کرد یا از ربات‌های سوم‌شخص بهره برد. در حقیقت مایکروسافت دستیار صوتی‌اش را در مرکز دنیای پر از ربات امروزی قرار داده است؛ دنیایی که در آن ربات‌ها امور بسیاری را برای کمک به بشریت، عهده‌دار شده‌اند.

مایکروسافت اعلام کرد که قابلیت‌های جدید کورتانا نظیر پشتیبانی در زمانی که صفحه‌نمایش قفل است، در اواخر سال جاری با انتشار نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ به این دستیار صوتی افزوده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات