کورتانا اکنون در صفحه‌ قفل نیز کار خواهد کرد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی مایکروسافت، ساعاتی پیش، کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ خود را در شهر سان فرانسیسکو آغاز کرد. این شرکت در مراسم خود اعلام کرد که کورتانا، دستیار صوتی ویندوز، از این پس در صفحه‌ی قفل نیز قادر به کار است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود موسوم به بیلد ۲۰۱۶، از بهبود کارکرد دستیار صوتی خود یعنی کورتانا و توانایی آن برای کار در صفحه‌ی قفل خبر داد. کورتانا اکنون رویکردی محاوره‌ای و تا حدودی دارای جوک را در پیش گرفته است. این دستیار صوتی می‌تواند اطلاعات مختلفی را از ایمیل یا تقویم را خوانده و کارهای مهم همچون تکمیل پروژه‌های ناتمام را به شما یادآوری کند. در واقع اکنون می‌توانید بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه ویندوزی خود و از همان صفحه‌ی قفل، کورتانا را فرا خوانده و با او به گفتگو بپردازید.

کورتانا قابلیت‌های جالب زیادی به دست آورده است. این دستیار صوتی می‌تواند رستوران‌های مناسب و نزدیک را به شما پیشنهاد داده و هنگامی که برای ناهار تعدادی مهمان دعوت کرده‌اید، منوی غذاها را به سرعت برایتان تهیه کند. در حقیقت تمام تلاش مایکروسافت در این بروزرسانی بر این بوده است که کورتانا را از دستیاری تازه‌کار و کم فعالیت، به دستیاری فعال و مفید تبدیل کند که بدون توجه به دستگاه یا پلتفرم مورد استفاده، شما را در هر جایی دنبال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات