مایکروسافت ابزار جدیدی را برای توسعه بازی های یونیورسال معرفی کرد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس و پلتفرم اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ بخش بزرگی از هیجان بیلد ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده‌اند. مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس خود از ابزار‌های جدیدی برای توسعه‌ی بازی‌های یونیورسال پرده برداشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در جریان برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت، فیل اسپنسر، مدیر ارشد ایکس باکس مایکروسافت طی سخنان خود از ابزار‌های جدیدی برای توسعه‌ی بازی‌های یونیورسال رونمایی کرد. این ابزار‌های جدید با هدف توسعه‌ی بازی‌های یونیورسال در ویندوز ۱۰ در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. توسعه‌دهندگان بازی با استفاده از قابلیت‌های جدید می‌توانند امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشند که از جمله‌ی آن می‌توان به بیلد مجدد بازی‌های Win32 برای استفاده در ویندوز ۱۰ و لیست اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل اشاره کرد.

توسعه‌دهندگان قادرند با استفاده از این قابلیت‌های جدید، برخی از امکانات را از بازی‌هایی که برای پلتفرم UWP توسعه می‌دهند، اضافه یا حذف کنند. از این قابلیت‌ها می‌توان به غیرفعال کردن V-Sync اشاره کرد. همچنین امکان پشتیبانی از ماوس، کیبورد و انواع کنترلرهای بازی نیز از این طریق در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. ضمنا می‌توان اعلانیه‌ها و همچین کاشی‌های زنده را نیز بنابر دلخواه تغییر داد.

برای اینکه چنین قابلیت‌هایی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گیرد، مایکروسافت پروژه‌ای را با عنوان CD Projekt Red تعریف کرده که از طریق آن بازی‌های نظیر The Witcher II برای اجرا تحت اپلیکیشن‌های یونیورسال، با در اختیار داشتن حداکثر نرخ فریم برای ویندوز ۱۰ آماده شده‌اند. همچنین این کمپانی اعلام کرده که در آینده بازی‌های دیگری نیز نظیر Age of Empire II برای بازی تحت پلتفرم اپلیکیشن‌های یونیورسال آماده خواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات