آپدیت سالانه ویندوز 10 باعث بهبود عملکرد قلم در آن خواهد شد

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت از دقایقی پیش آغاز شده و افراد مختلفی از این کمپانی به سخنرانی پرداختند. مایکروسافت برای پشتیبانی هرچه بهتر از قلم در ویندوز ۱۰ برنامه‌هایی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آخرین نسخه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ و نسخه‌های آزمایشی پیش از آن، از قلم پشتیبانی می‌کردند، اما این پشتیبانی تنها منحصر به چند برنامه ی محدود بود. دقایقی پیش، مایکروسافت در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ خود که هم اکنون در شهر سان فرانسیسکو در حال برگزاری است، اعلام کرد که جایگاه قلم در ویندوز ۱۰ بسیار پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد. تمامی توسعه‌دهندگان موظف به افزودن کدهای مربوط به پشتیبانی از قلم در برنامه‌ای خود خواهند بود. این کمپانی در کنفرانس امشب خود اعلام کرد که هنوز بیش از ۷۲ درصد کاربران از قلم برای یاداشت برداری استفاده می‌کنند.

مایکروسافت این پشتیبانی از قلم را Windows Ink نامیده است. با Ink هم اکنون قادر هستید که در بالای صفحه‌ی Log کار کنید. کارکرد جالب‌تری که با Ink به ویندوز آمده است، یادداشت‌های هوشمند چسبان است که به سادگی و همانند یادداشت‌های عادی کار می‌کنند. برنامه‌هایی همچون مرورگر مایکروسافت اج که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، به شما اجازه می‌دهند که به صفحه‌ی دلخواهی رفته و یادداشتی را در هر جا آن صفحه بنویسید. در مراجعات بعدی به آن صفحه، یادداشت مورد نظر درست همان جا خواهد بود! مایکروسافت همچنین یک SketchBook نیز به ویندوز ۱۰ افزوده است. این ویژگی باعث خوشحالی کاربرانی خواهد شد که دارای دستگاه‌های لمسی مبتنی بر ویندوز ۱۰ هستند. SketchBook دارای خط‌کش‌‌های دیجیتالی، امکاناتی برای به اشتراک گذاری اسناد و ابزارهای کارآمد دیگری است.

بیلد ۲۰۱۶

مایکروسافت همچنین امروز اعلام کرد که با محصولات کمپانی‌ ادوبی همکاری‌هایی داشته تا بتواند پشتیبانی از این ویژگی‌ها را به محصولات این شرکت بیفزاید. این کمپانی عملکرد قلم را در برنامه‌هایی همچون نقشه‌ی مایکروسافت بسیار بهبود بخشیده است. از امروز می‌توانید تنها با وصل کردن دو نقطه به وسیله‌ی یک خز بر روی نقشه، فاصله‌ی دقیق بین آن‌ دو را بیابید. در آفیس می‌توان از قلم برای ویرایش اسناد گوناگون و رسم شکل‌های مختلف بهره گرفت. می‌توان حتی از خط‌کش‌دیجیتالی در این برنامه استفاده کرد.

با توجه به تاکید مایکروسافت و اینتل بر دستگاه‌های دوکاره (دستگاه‌هایی همچون تبلت‌های هیبریدی با قابلیت استفاده به عنوان لپ‌تاپ)، بهبود پشتیبانی از قلم واقعا عالی است. فراموش نکنید که برای برخی از برنامه‌ها همچون برنامه‌های ابتدایی یادداشت برداری، نقشه و حتی نوشتن متن موسیقی، قلم بسیار بهتر از کیبورد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات