پورشه 919 برای رقابت فشرده با آئودی در مسابقات لمان معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
مسابقات لمان از طرفداران بسیاری برخوردار است و کمپانی‌های خودروسازی مشهور هم علاقه‌مند هستند تا در این سری از مسابقات نقش پر رنگی داشته باشند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا شما را با جدیدترین مدل پورشه هایبرید آشنا کنیم.
تبلیغات

با مدل پورشه 919 هایبرید آشنا شوید. اگر شما هم با دیدن مدل مسابقه‌ای جدید آئودی R18 و ظاهر خشن آن به وجد آمده‌اید، احتمالا طراحی 919 نظر شما را جلب نخواهد کرد و تا حدود زیادی خودروی سال گذشته‌ی پورشه را برای شما تداعی کند.

با بررسی جزییات تصاویر پورشه ۹۱۹ به این نتیجه خواهید رسید که پورشه تغییرات زیادی در خودروی مسابقه‌ای خود اعمال کرده است.

یکی از مشخص‌ترین تغییرات این مدل باریک‌تر شدن دماغه‌ی خودرو است. پورشه نیز همانند آئودی، با تغییراتی در بدنه و بهبود فرم آیرودینامیکی خودروی خود توانسته تا حد ممکن جریان هوا را به گوشه‌های بدنه و دور از اتاقک هدایت کند. این امر هم باعث پایداری بیشتر ماشین و هم بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو شده است.

موتور چهار سیلندر توربوشارژردار پورشه ۹۱۹ از مواد سبک‌تری ساخته شده اما محدودیت‌های جدیدی در قوانین مسابقات لمان لحاظ شده که باعث کاهش قدرت خودروهای شرکت کننده شده است. با این اوصاف قدرت پیشرانه‌ی ۹۱۹ تنها کمی از ۵۰۰ اسب بخار کمتر است، اما با وجود موتور الکتریکی و فعال شدن سیستم هایبرید، تا قبل اتمام شارژ باتری‌‌ها, میزان توان تولیدی مجموعه‌ی تولید نیرو به ۹۰۰ اسب بخار افزایش می‌یابد.

در مدل جدید از باتری‌های قوی‌تری نسبت به مدل سال قبل استفاده شده که بر اثر این تغییر در سرعت‌های بالا مصرف سوخت ۸ درصد کاهش یافته است. اگر بی‌صبرانه منتظر هستید تا ببینید چه میزان از فناوری‌های پیشرفته این خودروی مسابقه‌ای را می‌توانید در اتومبیل‌های خیابانی نیز شاهد باشید، پورشه اعلام کرده که معماری سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی این خودرو را برای استفاده در نمونه‌ی خیابانی Mission-E که رقیب Tesla مدل S است، استفاده خواهد کرد.

تشابه مدل سال پیش و مدل جدید 919 پورشه، چیزی فراتر از بدنه مشابه آن‌ها است اما باید تا ماه ژوئن منتظر ماند تا فهمید آیا این تغییرات کوچک برای شکست آئودی کافی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات