ترابردپذیری شماره تلفن همراه از ۲۷ اردیبهشت؛ آماده جابجایی اپراتور موبایل خود باشید

دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ترابردپذیری شماره تلفن همراه از ۲۷ اردیبهشت امسال به صورت رسمی آغاز می‌شود. بر اساس اظهار نظر وزیر ارتباطات، طرح ترابردپذیری شماره موبایل در ایران از روز جهانی ارتباطات آغاز خواهد شد تا مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در ایران بتوانند با شماره کنونی خود اپراتورشان را عوض کرده و خدمات بهتری دریافت کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ترابردپذیری شماره تلفن همراه به معنای جابه‌جایی شماره موبایل مشترکان میان اپراتورها است. یعنی مشترک در صورت نارضایتی از خدمات یا کیفیت سرویس‌های اپراتور موبایلش می‌تواند به شبکه‌ی تلفن همراه اپراتور دیگر مهاجرت کند. البته این مهاجرت تنها دو بار در هر سال مجاز است. با اجرای این طرح، اختیار شماره از اپراتور سلب شده و در اختیار مالک سیم‌کارت قرار می‌گیرد.بدین ترتیب مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل به راحتی می‌توانند به دیگر شبکه‌ها بروند و بدون دغدغه‌ی تغییر شماره، اپراتور موبایلشان را تعویض کنند.

بنا به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است این طرح در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ آغاز شود و مشترکان تلفن همراه بتوانند با استفاده از این طرح بدون تغییر شماره، اپراتور خود را تعویض کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره توضیح داد: ترابردپذیری شماره تلفن همراه از ۲۷ اردیبهشت سال ۹۵ اجرایی می‌شود. در فاز ابتدایی این طرح فعلاً قیمتی مشخص نشده است و مشترکان تلفن همراه می‌توالنند با پرداخت هزینه‌ای ناچیز اقدام به تغییر اپراتور موبایل خود کنند.

محمود واعظی در مورد دلایل اجرای این طرح افزود: دارندگان تلفن همراه در ایران به دلایلی از قبیل قطعی ارتباط، اینترنت کم سرعت و برخی مشکلات دیگر می‌توانند اپراتور موبایل خود را به راحتی عوض کنند. مالکان سیم‌کارت‌های متفلوت با هر پیش شماره می‌توانند این کار را انجام دهند.

بنا بر اعلام قبلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر مشترک تلفن همراه در سال دو بار می‌تواند با حفظ شماره موبایلش، اپراتور خود را تغییر دهد و به اپراتور دیگر مهاجرت کند. 

«ترابدپذیری شماره تلفن همراه چه معایب و مزایایی دارد؟» یکی از سئوالاتی که برای مشترکان تلفن همراه پیش می‌آید، به ویژه افرادی که از عملکرد اپراتور موبایل خود ناراضی بوده و قصد دارند با حفظ شماره موبایل، اپراتور تلفن همراه خود را عوض کنند. برای اطلاع بیشتر از نکات مثبت و منفی جابجایی شماره موبایل بین اپراتورها می‌توانید مطلب «ترابردپذیری شماره تلفن همراه چه مزایا و معایبی دارد؟» را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات