سامسونگ چندین میلیون دلار در زمینه تولید نمایشگرها OLED سرمایه گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کم‌کم بهره‌گیری از نمایشگرهای OLED رواج بیشتری پیدا می‌کند. نشریه انگلیسی زبان Business Korea گزارش کرده سامسونگ دیسپلی میلیون‌ها دلار در بخش تولید نمایشگرهای اُلد انعطاف‌پذیر، سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری عظیم احتمال استفاده از صفحات نمایش OLED در آیفون‌های اپل را نیز افزایش می‌دهد.
تبلیغات

 سامسونگ از جمله کمپانی‌هایی است که تاکنون سرمایه‌گذاری زیادی در بخش نمایشگرهای OLED داشته است. نشریه‌ی انلگیسی زبان Business Korea گزارش کرده سامسونگ‌دیسپلی تا کنون ۳۲۵.۷۳ میلیون دلار در خط تولید نمایشگرهای اُلد در کارخانه تانگژئون سرمایه‌گذاری کرده است.

تا کنون این کمپانی میلیون‌ها دلار صرف خرید تجهیزات لازم از ۱۰ تولیدکننده‌ی فعال در این زمینه کرده است تا بتواند با مجهز کردن کارخانه‌های خود، میزان تولید ماهانه‌ی نمایشگرهای اُلد را از ۱۵ هزار قطعه به ۳۰ هزار قطعه برساند. شیشه‌ی مادر بزرگترین اندازه تولید شده از شیشه است که می‌تواند تا اندازه‌ی وزن خود را تحمل کنید. به این دلیل نام شیشه‌ی مادر برای آن انتخاب شده که در نهایت به تعداد زیادی پنل تخت (صاف) کوچک تبدیل می‌شود. بسیاری از مواردی که در ساخت یک نمایشگر دخالت دارند، از پیکسل‌ها گرفته تا چیزی که آنها را به هم متصل می‌کند، همه و همه براساس فرایندهای شیمیایی و لایه‌بندی مواد روی شیشه‌ی مادر شکل می‌گیرند.

کارخانه تانگژئونگ به عنوان بزرگترین مقر تولید اُلدهای منعطف سامسونگ‌دیسپلی شناخته می‌شود. eBEST Investment & Securities پیش‌بینی کرده ظرفیت نهایی تولید پنل‌های اُلد سامسونگ‌دیسپلی بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و از ۳۹ هزار ورق در ماه به ۹۰ هزار ورق در ماه خواهد رسید. خط‌های تولید جدید از اوایل سال آینده‌ی میلادی کار خود را آغاز خواهند کرد.

البته در مورد افزایش سرمایه‌گذاری سامسونگ‌دیسپلی در زمینه‌ی تولید بیشتر پنل‌های اُلد گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد. برخی از کارشناسان حوزه‌ی صنعت معتقدند این افزایش سرمایه‌گذاری در پی درخواست اپل برای تولید نمایشگرهای اُلد انعطاف‌پذیر صورت گرفته است. گفته می‌شود اپل قصد دارد در آیفون ۷ اس یا آیفون ۸ از نمایشگر‌های اُلد استفاده کند که در این زمینه با تولیدکنندگان بزرگی چون سامسونگ‌دیسپلی، ژاپن‌دیسپلی و ال‌جی‌دیسپلی همکاری خواهد کرد.

روزنامه‌ی ژاپنی Nikkei مدعی شده است اپل از اوایل سال آینده‌ی میلادی به سراغ نمایشگر‌های اُلد خواهد رفت و وظیفه‌ی تولید این پنل‌ها برعهده‌ی بخش نمایشگرهای سامسونگ و ال‌جی خواهد بود. هر دو کمپانی تا کنون در زمینه‌ی تولید نمایشگرها اُلد انعطاف‌پذیر اپل‌واچ با کوپرتینونشین‌ها همکاری کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات