سوبارو از نمونه‌ی مفهومی نسل جدید کراس‌اوور XV رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
مطالعه 4 دقیقه
سوبارو در نمایشگاه خودروی ژنو 2016  از نمونه‌ی مفهومی نسل جدید کراس‌اوور ایکس‌وی کراس‌ترک (XV Crosstrek) رونمایی کرد که از طراحی جذابی بهره‌مند است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 سوبارو در سالیان اخیر فعالیت خود را چندین برابر کرده است و تلاش زیادی برای کسب سهم بیشتری از بازار می‌کند. این خودروساز ژاپنی به معرفی تعداد زیادی خودروی مفهومی پرداخته است که هاچ‌بک پنج‌در و سدان ایمپرزا دو عدد از این محصولات هستند که در کمتر از پنج ماه گذشته به نمایش درآمدند. حال سوبارو در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 از نمونه‌ی مفهومی نسل جدید کراس‌اوور ایکس‌وی کراس‌ترک (XV Crosstrek) رونمایی کرد. این خودرو شباهت زیادی به خودروی مفهومی ایمپرزا ها‌چ‌بک دارد که افزایش ارتفاع را تجربه کرده است. 

سوبارو XV

XV نیز همانند نمونه‌های مفهومی ایمپرزا از زبان طراحی جدید سوبارو با نام فلسفه‌ی طراحی دینامیک و جامد، بهره می‌برد که جذابیت زیادی به همراه دارد. در این زبان طراحی سوبارو از خطوط اغراق‌یافته‌ای در سرتاسر خودرو بهره برده که باعث شده است XV چهره‌ای تهاجمی به خود بگیرد. پروفایل این خودرو تا حدودی یادآور نیسان مورانو است. روکش پلاستیکی به رنگ مات که از گوشه‌ی سپر جلو آغاز شده و با عبور از گلگیر‌ها به سپر عقب رسیده، در القای ذات اسپرت XV نقش تاثیرگذاری دارد. چراغ‌های شکسته‌ی جلوی XV که پیش از این در نمونه‌ی مفهومی ایمپرزا مشاهده کرده بودیم، نیز نمای خشنی به این کراس‌اوور بخشیده است. چراق‌های عقب این خودرو نیز به تبعیت از بخش جلو با طراحی شکسته همراه هستند. رینگ‌های ۱۹ اینچی در کنار استفاده از رنگ نارنجی در بدنه‌ی XV، از دیگر نقاط شاخص طراحی کراس‌اوور مفهومی سوبارو است.

مدل مفهومی نسل جدید XV ابعادی برابر با ۴۵۲، ۱۹۳ و ۱۵۷ سانتی‌متر به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع دارد. بدین ترتیب کراس‌اوور XV‌ نسبت به نسل گذشته‌ی خود علاوه بر افزایش ۷.۶ و ۸.۹ سانتی‌متری در طول و عرض، کاهش ۵ سانتی‌متری ارتفاع را نیز تجربه کرده است. 

مشخصات سیستم‌های تامین نیروی حرکتی سوبارو XV کراس‌ترک هنوز اعلام نشده‌اند. نمونه‌ی فعلی این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری به توان ۱۴۸ اسب بخار بهره می‌برد که این میزان از توان از طریق جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی و نمونه‌ی ضریب متغیر خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. به احتمال زیاد نسل آینده‌ی این خودرو نیز از نمونه‌های ۲ لیتری پیشرانه به همراه توربوشارژر بهره خواهد برد و جعبه‌دنده‌ی دستی آن نیز با ارتقا، از ۶ دنده برخوردار باشد. 

کلاس‌ کراس‌اوور‌ها روز به روز با اقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه می‌شوند و رقابت داغی در این رده ایجاد شده است. به همین دلیل خودروسازان سعی دارند با ارایه‌ی محصولات جذاب در این بخش، سهم بیشتری را نصیب خود کنند. نسل فعلی سوبارو XV با وجود کیفیت بالا و قوای حرکتی مناسب، از طراحی خسته کننده‌ای بهره می‌برد. به همین دلیل سوبارو با تغییر زبان طراحی خود سعی بر جلب نظر مشتریان دارد. 

سوبارو XV

نظر شما در رابطه با کراس‌اوور جدید سوبارو چیست؟

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات