شیائومی، اپو، میزو و ویوو از فناوری حساس به فشار در گوشی های هوشمند خود استفاده خواهند کرد

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در مقایسه با سایر ماژول‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند، نمایشگر‌های لمسی مورد استفاده کمترین پیشرفت و نوآوری را به خود دید‌ه‌اند. البته اپل سال گذشته فناوری 3D Touch را رونمایی کرد که پتانسیل بالایی برای استفاده در کاربردهای مختلف دارد. حال به نظر می‌رسد سایر کمپانی‌ها نیز در پی به خدمت گرفن این فناوری در گوشی‌های هوشمند خود هستند.
تبلیغات

این روزها یکی از ماژول‌های اصلی و حیاتی برای تعامل با گجت‌های هوشمند، بهره‌گیری از نمایشگر لمسی است، حال آنکه برخلاف ماژول‌‌های دیگر مورد استفاده در گجت‌های هوشمند، نمایشگر‌های لمسی پیشرفت بسیار کمتری را به خود دیده‌اند. البته نباید استفاده از نمایشگر‌های خمیده را در شماری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی فراموش کرد که برای مثال می‌توان به گلکسی اس ۷ اج سامسونگ اشاره کرد. یکی دیگر از فناوری‌هایی که به نظر می‌رسد بیش از نمایشگر‌های خمیده مورد استقبال قرار خواهد گرفت، نمایشگر‌های لمسی حساس به فشار مشابه آن جیزی است که اپل با نام 3D Touch در آیفون‌های خود عرضه کرد.

سال گذشته گوشی‌های هوشمند متعددی نظیر آیفون ۶ اس، زد تی ای اکسون مینی و میت اس هواوی با بهره‌گیری از فناوری صفحه نمایش حساس به فشار، روانه‌ی بازار شدند، حال به نظر می‌رسد تعداد این گوشی‌های هوشمند که از وجود چنین فناوری بهره می‌برند، افزایش خواهد یافت.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، کمپانی‌های میزو، شیائومی، اپو و ویوو درصدد تعبیخه نمایشگر‌های حساس به فشار در گوشی‌های هوشمند خود هستند. علاوه بر کمپانی‌های چینی انتظار می‌رود گوشی‌های دیگری نظیر اچ تی سی و نکسوس ۲۰۱۶ نیز به همراه این فناوری در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار شوند. همچنین شنیده‌ها حکایت از این دارد که گوگل درصدد تعبیه این ویژگی در اندروید بصورت پیش فرض است.

این اولین باری نیست که نام میزو را برای استفاده از فناوری حساس به فشار در گوشی‌های هوشمندش می‌شنویم. یکی از گوشی‌های هوشمندی که احتمال بکارگیری این فناوری در آن وجود دارد، MX6 نام دارد که در ماه‌های آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که به دلیل نوپا بودن این فناوری، هنوز نمی‌توان بصورت کامل از پتانسیل موجود استفاده کرد، چراکه هنوز اغلب اپلیکیشن‌های کاربردی از این قابلیت بصورت کامل بهره نمی‌برند.

باید دید که آینده چه سرنوشتی را برای این تکنولوژی رقم خواهد زد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات