شورولت کامارو ZL1 در برابر دوج چلنجر SRT هلکت

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با معرفی شورولت کامارو ZL1 با پیشرانه‌ی قدرتمند خود، تنور رقابت بین این خودرو وداج چلنجر هل‌کت بسیار داغ شده است. شاید به جز علاقه‌مندان به کامیون‌ها، هیچ گروهی از افراد به اندازه‌ی طرفداران خودروهای عضلانی به مدل‌های مورد علاقه‌ی خود تعصب و وفاداری نداشته باشند. برای مقایسه‌ی قدرتمند‌ترین خودروهای عضلانی، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات
camarozl1
srthellcat

علاقه مندان ماسل کارها یا خودروهای عضلانی هرکدام به یکی از مدل‌های موستانگ، چلنجر و کامارو وفادار هستند، ولی حالا با معرفی کامارو ZL1 و چلنجر SRT هلکت، این انتخاب بسیار سخت خواهد شد، زیرا هر دو خودرو قدرت بسیار زیادی را در اختیار راننده شان قرار می‌دهند.

camarozl1
srthellcat

جنرال موتورز به تازگی از کامارو ZL1 جدید رونمایی کرده است، این خودرو از طراحی بدنه‌ی جدید و پیشرانه‌ی بسیار قدرتمندی بهره‌مند است. ZL1 از پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ استفاده می‌کند که متعلق به کوروت Z06 است، اما کامارو به سیستم اگزوز دو حالته مجهز شده است و واحد کنترل الکترونیکی هم بهینه سازی شده است که این موارد سبب افزایش قدرت موتور به ۶۴۰ اسب بخار و دستیابی به گشتاور ۸۶۷ نیوتون‌متر شده است. این پیشرانه به صورت استاندارد به جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی کوپل شده است اما اگر مجموعه‌ای پیشرفته‌تر و با کارایی بهتر بخواهید می‌توانید جعبه دنده‌ی کاملا جدید ۱۰ سرعته را برای کامارو سفارش دهید. وزن کامارو ZL1 جدید هم نسبت به مدل قبلی به میزان ۹۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

camarozl1
srthellcat

فعلا برای رانندگی با ZL1 خیلی زود است، چون حتی هنوز به بازار نیامده تا بتوانیم آن را بصورت رودررو در مقابل رقبایش قرار دهیم؛ اما در مقایسه‌ای که بین اعداد و ارقام و روی کاغذ انجام می‌شود، در زمینه‌ی قدرت، پیروزی با دوج چلنجر است. دوج چلنجر هلکت با موتور ۶.۲ لیتری V8 خود که از نوع سوپرشارژردار است، قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر را در اختیار دارد. بعضی از نشریات معتبر خودرویی توانسته‌اند با دوج چلنجر شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه را ثبت کنند که تا همینجا از رقم ثبت شده برای کاماروی فعلی یعنی ۳.۹ ثانیه سریعتر است. باید تا زمان ورورد ZL1 به بازار منتظر ماند و دید آیا کاماروی جدید با پیشرانه‌ی پیشرفته و وزن کمتر شانسی برای شکستن رکورد‌های چلنجر دارد یا نه. از طرفی نمی‌توان سواری بسیار نرم و راحت دوج چلنجر را هم نادیده گرفت. قیمت ZL1 هنوز اعلام نشده است اما تخمین زده می‌شود که قیمت آن از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز شود؛ در حالی قیمت دوج چلنجر هلکت ۲۰۱۶ از ۶۵۱۹۰ دلار آغاز می‌شود.

camarozl1
srthellcat

در پایان باید گفت که انتخاب بین این دو خودرو کاملا به سلیقه‌ی خودتان باز می‌گردد. پس نظراتتان در مورد این دو ماسل کار را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. چلنجر یا کامارو؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات