جریمه‌ کار با گوشی موبایل هنگام راه رفتن در آمریکا

سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
امروزه گوشی‌های موبایل تمام وقت ما را به تصرف خود در آورده‌اند. اعتیاد ما به موبایل به حدی است که در حین راه رفتن در خیابان نیز از گوشی‌ دست بر نمی‌داریم. به تازگی در ایالت نیوجرسی قانونی در پروسه‌ی تصویب قرار گرفته تا افرادی که در حین راه رفتن با موبایل خود کار می‌کنند نیز جریمه شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

احتمالا آدم‌های زیادی را دیده‌اید که در حین راه رفتن با گوشی‌های موبایل خود پیامک می‌زنند، بازی می‌کنند یا مشغول گوش دادن به آهنگ هستند. این رفتار زمینه‌ساز حوادث مختلف برای فرد یا افراد دیگر خواهد شد. میزان تصادفات در شهر‌ها به خاطر همین رفتارها و عدم توجه به هشدار‌های اطراف به شدت افزایش پیدا کرده است.

لایحه‌ای جدید در ایالت نیوجرسی تقدیم به قانون‌گذار شده که بر اساس آن افرادی که در حین راه رفتن از گوشی‌ موبایل خود استفاده می‌کنند تا ۵۰ دلار جریمه‌ی نقدی و ۱۵ روز زندان در نظر گرفته شود.

یکی از طراحان اصلی لایحه در این مورد می‌گوید:

در رانندگی برای انجام اعمالی که باعث پرت شدن حواس راننده یا رانندگان دیگر می‌شوند، جریمه سنگینی درنظر گرفته شده است. پیاده‌روی هم به اندازه رانندگی خطر آفرین به شمار می‌رود. فردی که حین عبور از خیابان با گوشی موبایل خود کار می‌کند به اندازه‌ی یک موتور سواری که بدون توجه به علائم راهنمایی در خیابان تردد می‌کند خطرساز است و باید مجازات شود. عابرین پیاده باید نسبت به رفتار خود تجدید نظر کنند و به هشدارهای محیطی توجه کنند.

نتایج یک تحقیق که به وسیله‌ی انجمن جراحان ارتوپدی آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که برای ۷۸ درصد از افراد راه رفتن و عدم توجه به محیط مساله‌ای خطرساز به حساب می‌آید. در این بین ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند عابرین پیاده‌ توسط عوامل دیگر حواسشان پرت می‌شود و تنها ۲۹ درصد افراد قبول داشتند که خود آن‌ها عامل حواس پرتی دیگران هستند.

امروزه راه رفتن و کار با گوشی‌های موبایل خطراتی به مراتب جدی‌تر دارد. این افراد مستعد تصادف، لغزیدن، افتادن یا آسیب‌دیدگی هستند. پس صدای موزیک در هدفون‌های خود را کاهش دهید تا صدای هشدار‌های محیط را بشنوید، به جای نگاه به پایین به اطراف خود توجه کنید و پیام دادن به دوستان خود را به زمانی دیگر موکول کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات